عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور:
پروژه لبخند با گرگ شکست خورده است و رفتار آمریکا نشان داد لبخند سلاح موثری برای کند کردن دشمنی‌ها نیست.
کد خبر: ۸۶۷۰۹۴۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه و ضرورت امروز بی‌اثر کردن سلاح تحریم است، گفت: سلاح تحریم با اقدام و عمل بی‌اثر می شود نه لبخند.

سعید جلیلی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه و ضرورت امروز بی‌اثر کردن سلاح تحریم است، افزود: سلاح تحریم با اقدام و عمل بی‌اثر می‌شود نه با لبخند.

وی با تاکید بر اینکه باید تحریم را به سلاحی ناکارآمد و بی‌اثر در دست دشمن تبدیل کرد، اظهار داشت: پروژه لبخند با گرگ شکست خورده است و رفتار آمریکا نشان داد لبخند سلاح موثری برای کند کردن دشمنی‌ها نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: عرصه اقتصاد مقاومتی عرصه اقدام و عمل است نه هزینه کردن از اصل سرمایه، چراکه کاهش یا فروش سرمایه‌های ملی خسارت بزرگی است.

وی با بیان اینکه همچنانکه راهبرد تحریم سلاح علیه ملت ما جواب نداد، راهبرد سلاح تحریم هم علیه ملت جواب نخواهد داد، ادامه داد: دشمنی که به بهانه های گوناگون هنوز سلاح تحریم ها را در دست گرفته و تهدید می کند یعنی هنوز آرایش جنگی خود را علیه یک ملت حفظ کرده است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور در ادامه با بیان اینکه افراط یعنی عبور از مرزها و تندرو کسی است که مرزها، منافع، حقوق و ارزش‌های یک ملت را نادیده می‌گیرد، افزود: افراطی‌ترین افراد اوباما است که با عبور از مرزهای حقوق بشر از رژیم صهیونیستی کودک‌کش حمایت می‌کند.

جلیلی ادامه داد: افراطی کسی است که رفتار دشمن را توجیه کند. افراطی کسی است که مانع اجماع علیه دشمن شود؛ افراطی کسی است که اعتراض به رفتار دشمن را تندروی بخواند.

وی با بیان اینکه ایران در بسیاری از موارد رتبه‌های برتر جهان را در دارد، اظهار کرد: کشور ما ایران دارای ذخایر عظیمی از منابع طبیعی است که فرصت‌های بسیاری در کشور به وجود آورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: نیروی انسانی بسیار خوبی چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی در ایران وجود دارد که باید از این ظرفیت بهترین استفاده را کرد.

جلیلی با اشاره به اینکه در ایران فرصت‌های کم‌نظیری برای پیشرفت وجود دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال می‌توان از ظرفیت ترانزیتی کشور که سالانه 400 میلیون تن کالا ترانزیت می‌شود، استفاده بهینه کرد.

وی ادامه داد: وحدت انسجام ملی در کشور لازمه عبور و مقابله با تحریم است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور گفت: نخستین تحریم‌هایی که برای کشور وضع شده است در رابطه با مسائل دفاعی کشور بوده که امروز شاهد پیشرفت و موفقیت روزافزون در این موضوع هستیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه دشمن درصدد ایجاد تردید در جامعه است، افزود: شجاعت و عدم ترس، راه‌حل خنثی کردن توطئه و نقشه‌های دشمن است.

وی با بیان اینکه گزینه نظامی همیشه نخستین سلاح دشمن برای مقابله با پیشرفت و استقلال یک ملت بوده است، اظهار کرد: زمانی که دشمن با این سلاح خود به نتیجه دلخواه نرسید، حال با سلاح تحریم ایران را مورد هدف قرار داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: در فتنه سال 88 دشمن درصدد برهم زدن الگوی بالندگی ایران بود و زمانی که در این مورد با شکست مواجه شد، وزیر امور خارجه وقت آمریکا به صورت رسمی اعلام کرد که باید با تحریم های فلج کننده به سراغ ایران رفت.

جلیلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وظیفه ملت و جامعه خنثی کردن این سلاح دشمن است و نباید اجازه داد دشمن از این طریق اهداف خود را محقق کند.

وی با اشاره به اینکه دعواهایی که امروزه در دنیا وجود دارد بر سر مفاهیم و نوع بیان آن است، اظهار کرد: در حال حاضر چند کشور برای کل دنیا تصمیم‌گیری می‌کنند و خود را قدرت برتر جهان می‌دانند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور با تاکید بر اینکه آمریکا در سند راهبردی خود که به امضای رئیس جمهور آمریکا نیز رسیده برای یک قرن دیگر نیز برنامه دارد، تصریح کرد: چه کسی به آمریکا این اجازه را داده که خود را رهبر مطلق جهان در 100 سال آینده نام‌گذاری کند.

جلیلی با بیان اینکه آمریکا برای سلطه خود بر جهان اگر لازم باشد یکجانبه نیز عمل خواهد کرد، افزود: آمریکا از طرفی سلاح هسته‌ای را مغایر با قوانین جامعه بشری می‌داند در حالی که خود به این امر مشغول بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دنیا زور و تزویر با هم درآمیخته شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: نظام سلطه تلاش دارد تا آنچه کشور ایران به دست آورده و پیشرفت کرده را کوچک و کم‌ارزش نشان دهد و آنچه کم‌ارزش است را بزرگ و ارزشمند جلوه کند.

جلیلی با بیان اینکه ایران از منافع خود در برابر نظام سلطه دفاع می‌کند، اظهار کرد: اما قدرت‌های بزرگ به عنوان مثال در جنگ هشت ساله صدام با کمک‌های مالی و هزینه 28 میلیارد دلاری درصدد تضعیف ایران گام بر می‌داشتند.

وی ادامه داد: دشمن نگران نگاه صحیح به واقعیت‌ها است و در پی کم‌ارزش جلوه کردن دستاوردها و پیشرفت جوانان و جامعه ایران است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور خاطرنشان کرد: اقدام و عمل سلاح تحریم دشمن را بی‌اثر خواهد کرد و باید با هجمه‌هایی که دشمن امروزه برای ما ایجاد کرده است، مقابله شود.

جلیلی در پایان تصریح کرد: امروزه همزمان با تحریم 170 شبکه ماهواره‌ای علیه ایران برنامه اجرا می‌کنند تا افکار مردم ایران را آلوده کنند که راه‌حل مقابله با آن نیز اقدام و عمل در برابر دشمن است.

ارسال نظرات