خبرهای داغ:
پدر فرهنگی شهید مهدی صادقی با بیان اینکه خداوند شهادت را نصیب افرادی می کند که در دنیا خدایی زندگی کنند، گفت: مهمترین خصوصیت مهدی خواندن نماز اول وقت، توجه به احکام الهی و دوری از غیبت و تهمت زدن به افراد بود.
کد خبر: ۸۶۷۰۹۴۵
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی؛ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان اسلام و انقلاب می خواستند با حوادث تروریستی در بین اقشار مختلف بخصوص برای برهم زدن امنیت و از بین بردن وحدت در میان مسلمانان شیعه و سنی در استانهای مختلف سبب تفرقه و بر هم زدن آرامش جامعه اسلامی شوند.

در حادثه تروریستی سال 87 مسجد علی ابن ابی طالب شهر زاهدان جمع زیادی از مردم بیگناه به شهادت رسیدند که معلم شهید مهدی صادقی جزء این شهداء می باشد.

به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم و یاد وخاطره همه شهدای فرهنگی بخصوص استاد شهید مطهری جمعی از مسئولین سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالرضا(علیه السلام)، اداره کل آموزش و پرورش استان و بیرجند، بنیاد شهید و امور ایثارگران بیرجند با خانواده این شهید در بیرجند دیدار کردند.

صادقی پدرشهید مهدی صادقی از شهدای حادثه تروریستی مسجد علی ابی طالب زاهدان در این دیدار در گفتگو با خبرنگار بسیج خراسان جنوبی اظهارداشت: یک هفته مانده به روز شهادت، شهید خبر پر کشیدنش را به مادرش داده بود.

وی ادامه داد: مهدی اهل بخشش و کمک به دوستان و اقوام و ساده زیست بود کم سخن می گفت و اهل تهمت و بدگویی و غیبت از دیگران نبود؛ همیشه با وضو و مقید بود نمازش را به جماعت بخواند.

پدر شهید صادقی عنوان کرد: در بین دانش آموزان به عدالت رفتار می کرد یک روز به مهدی در حالی که برگه های امتحانی دانش آموزان را تصحیح می کرد گفتم مهدی جان برگه های این دانش آموزان را با دست پر تصحیح کن زیرا اینها دانش آموزانی هستند که در مرز زندگی می کنند و با بقیه دانش آموزانت از امکانات مناسبی برخوردار نیستند.

مهدی در جواب به من گفت من اگر به یکی از دانش آموزانم یک نمره اضافه بدهم به تمام دانش آموزان این نمره را اضافه می کنم.

مادر شهید صادقی نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج عنوان کرد: زمانی که مهدی کوچک بود هیچ وقت او را بی وضو شیر ندادم.

مادر شهید صادقی با بیان اینکه مهدی در شب تولد امام زمان (عج) به دنیا آمد و در شب شهادت حضرت زهرا(س)به شهادت رسید، گفت: مهدی خیلی کم حرف بود و صدایش را هیچ وقت بلند نمی کرد وقتی می خندید قهقه نمی زد او حتی مورچه ای را هم آزار نمی داد، آرام بود، سکوت در همه جا اختیار می کرد و هرگاه کسی غیبت می کرد آن مکان را ترک می کرد.

زهرا صادقی همسر شهید مهدی صادقی نیز در گفتگو بسیج گفت: من نه سال با مهدی زندگی کردم او هیچ گاه با صدای بلند حرف نمی زد، به نماز اول وقت خیلی اهمیت می داد اهل دروغ، غیبت و تهمت نبود.

وی ادامه داد : به مسئولین در عرصه سیاسی اگر خطایی می کردند می گفت مراجع قانونی هستند که در این خصوص صحبت کنند نمی شود در باره افراد سخنی گفت اگر بگوییم که این سخنان یا دروغ، یا تهمت و یا غیبت است.

صادقی بیان کرد: مهدی هیچ گاه در این نه سال زندگی خمس و زکات مالش ترک نمی شد حتی مواد غذایی که داخل یخچال بود را حساب می کرد در پایان سال خمسش را پرداخت می کرد.

انتهای پیام/14

ارسال نظرات
پر بیننده ها