وزیر کشاورزی روسیه گفت: سالانه ۵۰ میلیون متر مکعب آب به چین صادر می‌شود که از مسیر کشور قزاقستان هدایت خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۷۰۹۰۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از راشاتودی، الکساندر تکچو وزیر کشاورزی روسیه گفت: مقامات روسی درخواست چین برای واردات آب از روسیه و از طریق قزاقستان موافقت کرده‌ند. براساس این پروژه، رهاسازی آب از منطقه آلتای کرای روسیه در سیبری به سمت منطقه جیانگ اوگور در شمال غرب چین خواهد بود.

وی افزود: انتقال آب از روسیه به چین از طریق کشور قزاقستان انجام خواهد شد.

وزیر کشاورزی روسیه در دیدار با همتای چینی خود با تاکید بر اینکه انتقال آب از روسیه به چین از طریق کشور قزاقستان انجام خواهد شد، گفت: در آینده نزدیک مشاوره‌ای با همکاران خود در قزاقستان روی این مسئله خواهیم داشت که چگونه و به چه نحوی آب از طریق این کشور منتقل شود.

وزیر کشاورزی روسیه تاکید کرد که کارشناسانی از روسیه و چین برای بحث و مذاکره درباره جزئیات انتقال آب دعوت خواهند شد. حدود 70 میلیون متر مکعب آب به این منطقه از چین صادر خواهد شد و اکنون روسیه همین مقدار آب را با طغیان سیل‌های سالانه مدیریت می‌کند.

براساس این گزارش؛ چین از کمبود آب به ویژه در تابستان‌های گرم رنج می‌برد و رودخانه‌های آنها در این فصل یا از بین می‌روند و به بیابان تبدیل می‌شوند یا به دلیل کمبود آب به مرداب‌های نمکی تبدیل می‌شوند.

در حال حاضر 3 بیابان بزرگ به مساحت 50 هزار کیلومتر مربع در چین وجود دارد.

روز گذشته رسانه‌های روسی اعلام کردند،‌پوتین دستور داده زمین کشاورزی به کشاورزان روسی برای کشت و کار واگذار شود و پول زمین را در طولانی مدت از آنها دریافت کنند.

بنا به این گزارش  در کشور ما هم با توجه به کمبود آب واردات آب از مدت‌ها پیش در حال بررسی است، واردات آب تنها از کشورهای همسایه امکانپذیر است که تعداد محدودی از آنها مانند روسیه این امکان را دارد.

ارسال نظرات