همزمان با سراسر کشور و در ایام دهه کرامت جشنواره کتابخوانی رضوی در استان زنجان نیز برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۷۰۸۹۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جشنوارة کتابخوانی رضوی هرساله به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

گفتنی است، هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است.

مسابقه کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) می‌باشد.

نخستین ویژگی جشنواره این است که برخلاف سال‌های گذشته که تنها یک کتاب برای مسابقه معرفی می‌شد، امسال پس از بررسی‌های انجام شده، سه عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف سنی انتخاب شد، تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه شرکت کنند.

این آثار عبارت است از: کتاب «دوست مهربان کبوترها»، نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان)؛ کتاب «اعترافات غلامان»، نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان)؛ کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) » تألیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی(برای جوانان و بزرگسالان).

کار توزیع کتاب‌های جشنواره در کتابخانة های عمومی نهادی و مشارکتی سراسر کشور آغاز شده است.

شایان ذکر است، هر سه عنوان کتاب مسابقه با حدود 65 درصد تخفیف در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت؛ همچنین فایل PDF کتاب‌ها نیز به زودی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

کتاب‌ها و سؤالات این مسابقه از طریق کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و فایل PDF آنها نیز از طریق پرتال نهاد به آدرس www.iranpl.ir در دسترس است؛

علاقمندان شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ 20 تیرماه 1395، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranplir ارسال کنند. لذا امکان شرکت در این مسابقه برای همه فارسی‌زبانان و مریدان حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(علیه السلام) در سایر کشورها نیز فراهم است؛ آیین اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات