استاد حوزه علیمه قم گفت: شهید مطهری تدریس را به عنوان یک عبادت و وظیفه دینی تلقی می‌کرد.
کد خبر: ۸۶۷۰۸۵۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌السلام غلام رضایی در جمع طلاب بسیج حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) ساوه ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره شهید مطهری اظهار داشت: شهید مرتضی مطهری الگو و اسوه ای کامل برای معلمان است، بنابراین جامعه امروز نیازمند استادان متعهد، متخصص و مومن است تا جویبار تعلیم و تربیت همواره جاری باشد.

وی افزود: وصف استاد شهید مطهری در کلام نمی گنجد، آثار مکتوب و پربار این استاد شهید چنان با عمق اندیشه‌های ایرانیان در آمیخته که هرگز گسستنی نیست.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مجاهدت و تلاش بی نظیر شهید مطهری در فراگیری علوم مختلف، بسیار بود، این متفکر اندیشمند با نقش بی بدیل خود در انتقال مفاهیم و آموزه های دینی به دانشگاه، حلقه اتصال بین حوزه و دانشگاه را ایجاد کرد و به همین دلیل روز معلم به نام متفکر و اندیشمند بزرگ اسلام شهید مطهری نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام ادامه داد: تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام جایگاه والایی دارد، شهید مطهری قرآن را به عنوان نماد تعلیم و تربیت مورد خطاب قرار داده و انسان ها را به تجهیز علم و دانش به منظور درک و فهم بیشتر سفارش کرده است.

وی بیان کرد: استادان و دانشگاهیان به عنوان قشر سازنده جامعه و تربیت کنندگان نسل های آینده نقش تعیین کننده‌ای در فتح قله‌های عظیم علمی دارند، به طوری که دستیابی محققان و پژوهشگران به دانش‌های نوین از جمله دانش هسته‌ای، کشور ما را در سراسر جهان مفتخر کرده است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: شهید مطهری همه اعصار و قرون یک الگوی زنده و شایسته است، آن شهید والامقام توانست در دوران حیات خود چنان باور و اعتقادی را در جامعه به وجود آورد که به جرات می توان گفت هم در بعد اخلاقی و هم از جنبه شخصیتی الگویی بی نظیر است.

حجت‌الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: نیاز عصر جدید و اینکه حوزه و دانشگاه عرصه علم و اخلاق باید تلاش کنند امری مهم است، در این زمینه نیز شهید مطهری نظرات و عقاید روشنگرانه ای دارد که بیان آنها می تواند یک انقلاب اخلاقی و ادبی را در جامعه فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری با روشنگری و تبیین ایده‌ها و تفکرات نظام اسلامی سعی داشت شکاف و دشمنی هایی که بین حوزه و دانشگاه وجود دارد، از بین ببرد و به نقطه ای ایده آل و مطلوب در بیان این حقایق دست یابد.

استاد حوزه علیمه قم در پایان گفت: کلام او این ویژگی را در ذهن تداعی می کند که کلام وی معطوف به جامعه و بطن اجتماع است و می خواهد جامعه را آسمانی و ملکوتی کند، همان کاری که وی در مورد فلسفه نیز انجام داده و برخی مباحث فنی و اصولی را در اجتماعات عمومی با زبانی ساده بیان کرده است تا اصول کاربردی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات