خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: اعضای شورای شهر اهواز یا از عملکرد شهردار انتقاد نکنند یا از حق و وظایف قانونی خود استفاده کنند.
کد خبر: ۸۶۷۰۸۴۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

حجت‌الاسلام و المسلمین قربان‌علی سعادت‌نیادر گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، اظهار کرد: اعضای شورای شهر اهواز در جلسات هفتگی، نسبت به عملکرد شهردار اهواز در تمام حوزه‌ها انتقادات پی در پی داشته‌اند. با این وجود، شهردار اهواز اگر می‌خواست، تاکنون به وظایف خود عمل می‌کرد.

وی افزود: برای این انتقادات گوش شنوایی نیست. شهردار اهواز شاید مشکلات را به شیوه‌ای دیگر و با ارتباطی که با اعضای شورای شهر دارد، حل کرده است. بنابراین اعضای شورای شهر اهواز یا از عملکرد شهردار انتقاد نکنند، یا از حق و وظایف قانونی خود استفاده کنند.

عضو شورای اسلامیشهر اهواز عنوان کرد: شهروندان، اعضای شورای شهر را تنها جهت حرف زدن و انتقاد، به شورا نفرستاده‌ا‌ند بلکه جهت کار و عمل فرستاده‌اند ولی متاسفانه شهرداری اهواز به حداقل خواسته‌ها و مطالبات مردمی نرسیده است.

وی افزود: مردم از شهرداری خدمات شهری خوب، مبلمان شهری مناسب، خیابان‌های بدون چاله می‌خواهند، در حالی که شهرداری اهواز در هر بخشی می‌لنگد و در هر بخش مشکل وجود دارد.

سعادت‌نیا گفت: اگر شهردار اهواز کارآمد بود، تاکنون باید کار آمدی خود را نشان می‌داد. هیچ زمینه‌ای که شهرداری اهواز در آن خوب یا قوی عمل کرده باشد، دیده نمی‌شود، به ویژه در زمینه حمل و نقل شهری و اتوبوسرانی که شهرداری اهواز در ساماندهی آن در آخر کار است. در پروژه مترو اهواز هم تنها بهانه شهرداری، تحریم بوده است.

وی بیان کرد: لازم است مشکلات مترو اهواز از جمله مشکلات بودجه یا تاسیسات برق حل شود. مگر می‌شود هزینه کرد ولی پیشرفت محسوس نداشت؟ مردم از شهرداری انتظار دارند بنابراین باید منطقی فکر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: مشکلات متعددی وجود دارد و مردم باید متوجه مشکلات باشند. بنابراین شورای شهر اهواز باید تصمیم بگیرد که یا انتقاد نکند و یا از اختیارات قانونی خود استفاده کند.

وی افزود: در صورتی که تمام نطق‌های سال 94 بررسی شود، مشخص می‌شود که تمام اعضای شواری شهر نسبت به عملکرد شهردار اهواز انتقاد داشته‌اند. در تمام حوزه‌های کار شهرداری از جمله پیمانکاران، بدهی‌های شهرداری، خدمات شهری، پسماند، جمع‌آوری زباله، زمین‌خواری، بازار اهواز، ورود احشام به شهر، وانت‌بارها و اتوبوس‌رانی انتقاد شده است.

سعادت‌نیا عنوان کرد: اعضای شورای شهر یا سکوت می‌کنند و تسلیم رویه کنونی می‌شوند و یا اقدام کرده و از حق و اختیارات قانونی خود استفاده می‌کنند؛ باید یکی از این دو راه را انتخاب کرد و تصمیم گرفت که بسوزیم یا بسازیم.

وی ادامه داد: می‌توان اقدام کرد و یک فرد کاردان را روی کار آورد. این موضوع مانند بازی فوتبال می‌ماند؛ هیچ مربی حاضر به باخت تیم خود نیست و مشکلات تیم را جهت جلوگیری از باخت، حل و نقاط ضعف را تقویت می‌کند.

عضو شورای اسلامیشهر اهواز با انتقاد از برخی رسانه‌ها گفت: برخی از رسانه‌ها طوری خبر می‌نویسند که گویی در شهر اهواز هیچ مشکلی وجود ندارد در حالی که نباید در این موضوع افراط و تفریط شود.

وی بیان کرد: شهروندان از نمایندگان خود مطالبه بحق کردند و نمایندگان مردم نیز در شورای اسلامی کلانشهر اهواز، موظف به پاسخگویی به این مطالبات هستند. رویه کار در شهرداری و شورای شهر اهواز مناسب قد و قواره شهر اهواز نیست و می‌توان دید که شهرداری‌هایی مانند اصفهان و شیراز و مشهد به کدام راه می‌روند و شهرداری اهواز به کجا می‌رود.

سعادت‌نیا گفت: هر کسی می‌تواند جهت حل مشکلات از خود شروع کند و بنابراین لازم است همه دست به دست داده و از غرق شدن شهر اهواز جلوگیری کنند و در این جهت، همه موظف هستیم به یکدیگر کمک کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها