فعال فرهنگی بسیجی گفت: مانند دوران دفاع مقدس که همه جنگ سخت را باور کردند و وارد میدان شدند در جنگ نرم نیز باید آمادگی همه جانبه برای مقابله داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۷۰۸۲۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی، پیمان عین‌القضات در همایش "حکمت مطهر" که در سپاه ناحیه کمیجان برگزار شد با اشاره به نام‌گذاری سال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: مصداق واقعی مدیریت جهادی و عزم ملی شهید مطهری است چراکه ویژگی‌های مدیریت جهادی به روز بودن اندیشه، تحول آفرینی، همت مضاعف، تلاش زیاد، استقلال فکری، قدرت علمی و پیشگام و به موقع بودن است.

وی افزود: جرم شهید مطهری تفکراتی بود که از ذهن اسلامی اوسرچشمه می گرفت، شهید مطهری به خرافات دین پشت پا زد و با جریان‌های که به نام جریان انقلابی شکل گرفته بود به مبارزه پرداخت.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: یکی از دلایل عقب ماندگی جامعه اسلامی عدم نهادینه و عمیق نبودن اعتقادات اسلامی در جامعه است به این دلیل بود که شهید مطهری در سخنرانی‌ها و کتاب‌هایش با خرافات و بدعت‌ها مبارزه کرد و در این راه هم شهید شد.

عین‌القضات با تاکید بر ضرورت شناخت اندیشه‌های شهید مطهری گفت: امروزه تدریس کتب شهید مطهری بعد از چندین سال از عمق فکری ایشان خبر می‌دهد و اگر امروزه بخواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم باید دوباره اصول عقاید اسلامی را مطالعه و عمق بخشی کنیم در حقیقت شهید مطهری با توجه به یناز جامعه مباحث را مطرح می‌کرد.

وی معضل اصلی جامعه امروزه را دورشدن از اندیشه‌های اعتقادی و بالارفتن حوزه فضای اجتماعی دانست و افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی موج شهبات اعتقادی به شدت در حال افزایش است، دشمن به شدت مبحث جدایی از دین را مطرح می‌کند تا بتواند اسلام و اعتقادات مردم را در جامعه کمرنگ کند.

این فعال فرهنگی در ادامه گفت: امروزه وهابیت با شبکه‌های جهانی خود و با کمک برخی افراد در کشور مباحث شفاعت، توسل، زیارت را زیر سوال می‌برند و راه حل و درمان این معضل تشکیل گروهی برای انتقال صحیح این مفاهیم به مردم است برای مقابله با این ترفندهای دشمن بایستی آحاد جامعه تحت آموزش های اعتقادی قرار بگیرند.

عین‌القضات با اشاره به آمار رو به افزایش طلاق در جامعه امروز گفت: رفع معضلات اجتماعی اقدامی جهادی می‌خواهد و کمک همگانی را می طلبد، اصلی ترین راه مقابله با این معضلات عمق بخشی به اعتقادات اخلاقی و دینی است.

وی رمز پیروزی کشور در دوران دفاع مقدس را باور عمومی دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس آنچه که باعث پیروزی ملت ایران شد این بود که همه جنگ را باور کردند و به مقابله ایستادند در بحث جنگ نرم نیز همه باید وارد کارزار مبارزه شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات