کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به بی توجهی دولت به معضل واردات بی رویه، گفت: علی‌رغم اینکه وزارت خانه های مرتبط وضعیت را می دانند اما در کنترل این معضل هماهنگ و یکپارچه نیستند.
کد خبر: ۸۶۷۰۸۲۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

آلبرت بغزیان کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به توصیه اکید رهبری در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: باید وارد بازارهای اصناف و بخش های مختلف شده و عملکرد دولت را در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ارزیابی کنیم؛ متاسفانه برخی مسؤولین با رانت هایی که برای خود ایجاد کرده اند، ضربات شدیدی بر پیکره ی تولید داخلی وارد ساخته اند.

وی با بیان اینکه در بحث واردات از سوی وزارت صنایع و وزارتخانه های دیگر سهل انگاری وجود دارد افزود: علی‌رغم اینکه وزارت خانه های مرتبط وضعیت را می دانند اما در کنترل این معضل هماهنگ و یکپارچه نیستند.

بغزیان با اشاره به واردات خودروهای خارجی خاطرنشان کرد: خودروهای آمریکایی؛ آلمانی یا حتی چینی مورد قبول جامعه ما نیست چراکه خدمات پس از فروش ندارند و فقط به دلیل گران بودن خودروهای دیگر مردم خودروهای چینی را می خرند که خدمات پس از فروش ندارند.

 وی ادامه داد: وارد کنندگان خودروهای متنوعی وارد کشور کردند اما در تامین یک چراغ آن لنگ ماندند چرا که نظارتی بر زوند واردات خودروهای خارجی ووجود ندارد. اگر قانون بر اساس منع واردات کالای خارجی باشد شاهد این حجم از معضل در بخش تولید داخلی نخواهیم بود.

 

ارسال نظرات