فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد گفت: سپاه پاسداران درعرصه هایی متفاوت،اعم ازفرهنگی،اقتصادی،اجتماعی،سیاسی حضورفعالانه داشته و در اجرای تمامی امورات داخلی و دفاعی کشور، ارزش های اسلامی ،الهی را برنامه راه خود قرار می دهد.
کد خبر: ۸۶۷۰۷۶۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر؛فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد در سالروز تشکیل سپاه پاسداران در گفت و گوی اختصاصی باشباب در رابطه با علل و چگونگی تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اًردیبهشت سال 1358گفت: درروزهای ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته انقلاب اسلامی به عنوان یک مجموعه نظامی ،انقلابی کوچک برای حراست از آمان های انقلاب وجود داشت؛ اما انقلاب مردم ایران که به پشتوانه تفکرعظیم و عمیق اسلام به پیروزی رسیده بود وجود یک نهاد و اُرگانی عظیم تر از کمیته  که اعضای آن مستقیماَ در راستای حفظ دستاوردهای انقلابی اسلامی گام بردارند را می طلبید.

وی ادامه داد: دراستای تحقق همین امر بود که امام خمینی (ره) در تاریخ 2 اُردیبهشت 58 مستقیماً فرمان تأسیس سپاه پاسدران انقلاب اسلامی را دادند.

سرهنگ بازگیربا بیان این که سپاه پاسداران سنگر دفاع از ارزش های الهی می باشد اظهار داشت:سپاه پاسداران ازهمان بدو تشکیل درعرصه هایی متفاوت،اعم ازفرهنگی،اقتصادی،اجتماعی،سیاسی حضورفعالانه داشته و درانجام و اجرای تمامی امورات داخلی و دفاعی کشور، ارزش های اسلامی ،الهی را برنامه راه خود قرار می دهد.

وی دررابطه با تجهیز شدن این نهاد مقدس به 5 نیروی قدر گفت: حضرت امام خمینی(ره)، درتاریخ  26 شهریور سال 1364، فرمان تجهیزسپاه پاسداران به سه نیروی زمینی، دریایی وهوایی دادند و این نهاد در سال 69 به فرمان مقام معظم رهبری، به نیروی مقاومت بسیج و قدس توسعه یافت.

سرهنگ بازگیر با اشاره به 5 نیروی زمینی ،هوایی،دریایی ،قدس و نیروی مقاومت بسیج یادآورشد: نیروی مقاومت بسیج در راستای تحقق بخشیدن به ارتش بیست میلیونی و نیروی قدس جهت حمایت از نهضت های اسلامی تشکیل شدند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد با بیان این که سپاه دارای آرمان های مکتبی،انسانی و جهان شمول است گفت: ایثار و فداکاری برای حفظ اسلام و بلاد اسلامی آرمانی ست که سپاه با الگو برداری از حماسه امام حسین (ع) خط مشی خود قرار داده است.

وی رسالت سپاه را پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن عنوان کرد و افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از همان روزهای نوپایی انقلاب و در طول چندین دهه از سپر روزهای انقلاب با برپایی غائله ها ، فتنه ها و به راه انداختن جنگ های سخت و نرم در صدد براندازی نظام اسلامی برآمده اند اما سپاهیان ما بر اساس رسالت عظیمی که بر دوش دارند در برابر تهدیدات سخت و نرم دشمن ایستادگی کرده و با عنایت و لطف پروردگار موفق هم بوده اند و نقشه های دشمنان را در هر زمینه ی سخت و نرم  نقش بر آب کرده اند.

سرهنگ بازگیر بیان کرد: اگر چه آموزش و تجهیزات نظامی در تقویت بنیه ی سپاه مؤثر بوده است اما آن چه بیش از هر آموزش نظامی برای پاسداران ما مؤثر بوده است معنویت است.

وی با اشاره به بخشی ازآیه ی 249سوره بقره که می فرمایند: ..."کم من فئه قلیله غلبت فئته کثیره باذن الله "...تأکید کرد: معنویت فئه مؤمن را بوجود می آورد و آن وقت است که یک نفر مؤمن می تواند در مقابل دهها کافر بایستد ،مقاومت کند و پیروز شود.

سرهنگ بازگیر از معنویت و دل های خدایی رزمندگان دوران دفاع مقدس یاد کرد وگفت: در 8 سال دفاع مقدس رزمندگان ما برای حفظ بلاد اسلامی در مقابل بیش از 40 قرت برتر نظامی ایستاده بودند در حالی که خیلی مجهز به تجهیزات نظامی نبودند اما آن چه که موجبات پیروزی رزمندگان ما را در برابر ایادی شرق و غرب سلطه گر فراهم کرد معنویت رزمندگان ما بود.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد در رابطه با تأثیر قدرت معنوی و الهی که می تواند بر قدرت های مادی فائق بیاید گفت: امروز بحمد الله نیروی سپاه پاسداران به سبب برخورداری از همان معنویت به تمام تجهیزات نظامی هم مجهز شده اند و تمام توان و قوای را در راستای حفظ انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام بکار گرفته است تا جایی که امروز توان موشکی این نهاد نظامی ،معنوی موجب رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام و این مرز و بوم شده است.

وی در پایان یادآور شد: سپاه با چنین بنیه معنوی و نظامی برتر، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز تلاش و زمینه سازی برای حکومت بزرگ  منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه را به عنوان چشم اندازی روشن در پیش رو دارد.

انتهای پیام / ت

ارسال نظرات