خبرهای داغ:
شهردار اصفهان گفت: اصفهان بستر مناسبی برای تجلی و شکوفایی میراث ناملموس دارد و از همین رو در شرایط فعلی می‌توان فعالیت‌های مناسبی انجام داد.
کد خبر: ۸۶۷۰۷۳۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهردار اصفهان با اساتید دانشگاه و فعالان حوزه میراث فرهنگی ناملموس دیدار کرد و به بحث و گفت‌وگو پیرامون ارتقا شرایط و گسترش هر چه بیشتر میراث ناملموس در جامعه پرداخت.

مهدی جمالی‌نژاد در این جلسه با بیان اینکه گفتمان جدید نصف‌جهان و ایجاد مکتب جدید اصفهان آغاز شده است، اظهار کرد: چندی است که شهرداری‌های کلانشهرها از دستگاه‌های خدماتی به دستگاه‌هایی با فعالیت اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: شهرداری اصفهان در یک نگاه جدید دست به ابتکاری زده و در حال تلاش برای تغییر رویکرد فعالیت مدیریت شهری نصف‌جهان است، به گونه‌ای که قرار است در کنار همه فعالیت‌های خدماتی، فرهنگی و اجتماعی، اصفهان را به یک شهر دانش‌محور تبدیل کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه قرار است جریان دانایی در اصفهان راه‌اندازی شود و از اینجا به تمام کشور تسری یابد، بیان کرد: در گفتمان جدید ما به دنبال برنامه‌های جدید، خلاقانه و مبتنی بر فناوری‌های نوین هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: اصفهان بستر مناسبی برای تجلی و شکوفایی میراث ناملموس دارد و از همین رو در شرایط فعلی می‌توان فعالیت‌های مناسبی انجام داد.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: شهرداری اصفهان به دنبال زنده کردن میراث معنوی نصف‌جهان و ارتقا آن در همه ابعاد مختلف با کمک مردم است.

وی اضافه کرد: بخش مهمی از فعالیت‌های شهرداری اصفهان، با مشارکت شهروندان و مردم صورت می‌گیرد و از همین رو باید توجه ویژ‌ه‌ای نسبت به این مسئله داشت تا بتوانیم به کلیدواژه‌های «رضایت مردمی» و «صداقت» جامه عمل بپوشانیم.

ابوالفضل قربانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه با تاکید بر اینکه در بهبود وضعیت میراث معنوی ناملموس تجربه‌نگاری و مستندسازی مباحث از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: پس از برگزاری اجلاس میراث ناملموس در اصفهان فعالیت‌های مناسبی در این عرصه صورت گرفت از همین رو باید با توجه بیشتر به مسئله تجربه‌نگاری و مستندسازی در راستای شناساندن این مباحث به مردم گام برداشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها