مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد؛

افزایش کتابخانه های سیار در شهرها و روستاهای استان بوشهر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: با برنامه‎ریزی انجام شده با توسعه کتابخانه‌های سیار تمام کودکان استان بوشهر تحت پوشش برنامه‎های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۶۷۰۶۶۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، زهره عالی‌نسب  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: کانون پرورش‌فکری پایه‌های زندگی مسئولانه و حس تعهد و مشارکت‌جویی در کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند.

 وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان جایگاه اندیشه‌سازی و مأمن مطمئنی برای جذب، آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان است تصریح کرد:طبق آموزش‌های داده شده تا به امروز فقط به هوش  آنها توجه شده و به هوش هیجانی کودکان توجه نشده است.

 عالی‌نسب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بهترین مکان برای بروز خلاقیت،  نوآوری و تقویت هوش هیجانی کودکان و نوجوانان  دانست و تصریح کرد: با بروز و سرعت شتابنده فضاهای مجازی کتاب مظلوم واقع شده و نیاز است دوباره به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای شود.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از توسعه کتابخانه در این نهاد خبرداد و خاطر نشان کرد: اکنون 25 کتابخانه ثابت، سیار و پستی در استان بوشهر مشغول به ارائه خدمات متنوع به کودکان و نوجوانان است که این کتابخانه‌ها در شهرها و روستاها افزایش می‌یابد.

 وی با بیان اینکه توسعه کتابخانه‌های سیار در اولویت برنامههای این کانون قرار دارد گفت: با برنامهریزی انجام شده تمام کودکان تحت پوشش برنامههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار میگیرند و در این  راستا توجه به برنامههای محتوایی در اولویت قرار دارد.

 وی خواستار اعتبار ویژه‌ای برای نوسازی و تجهیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنگستان شد.

 فرماندار تنگستان نیز گفت: اجرای طرح‌های فرهنگ و هنر در اولویت برنامه‌‌های شهرستان تنگستان قرار دارد بگونه‌ای که سال قبل 36 میلیارد ریال به فصل فرهنگ و هنر این شهرستان تخصیص یافت.

 غلامرضا ترک‌‌زاده با بیان اینکه پرورش کودکان و نوجوانان زیرساخت مهم تقویت سرمایه‌گذاری اجتماعی است اظهار داشت: سال گذشته برای تعمیر ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنگستان اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال تخصیص یافته است.

 وی از افزایش اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای تنگستان خبرداد و افزود: اعتبارات شهرستان تنگستان از350 میلیارد ریال به 700 میلیارد ریال افزایش یافت.

 ترک‌زاده با بیان اینکه 60 درصد اعتبارات عمرانی تنگستان تخصیص یافته است گفت: اعتبارات عمرانی تنگستان 280 میلیارد ریال بوده که با رایزنی که با وزارتخانه‌های صورت گرفت بیش از 280 میلیارد ریال هم از مرکز پرداخت شد.

 وی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای ساخت و تعمیر سالن اجتماعات اهرم و دلوار اعتباری افزون بر 16 میلیارد تخصیص یافت.

 

ارسال نظرات