خبرهای داغ:
امام جمعه شهر بوئین زهرا:

قرآن حقیقت محض و هدف متعالی است

امام جمعه شهر بوئین زهرا گفت: قرآن حقیقت محض و هدف متعالی است و اگر انسان به هدف متعالی فکر کند دیگرهیچ چیز نمی تواند او را زمین گیر کند.
کد خبر: ۸۶۷۰۶۵۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، امام جمعه شهرستان بوئین زهرا در همایش حکمت مطهر که در حضور پاسداران، بسیجیان و آحاد مردم برگزار شد،ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی گفت: امروز کشور در آرامش و امنیت کامل به سر می برد اگرچه اطراف ما را فتنه گرفته است و ما این آرامش و امنیت را مدیون خون شهیدان و بیداری و ایستادگی پاسداران و بسیجیان کشورمان هستیم.

وی مشکل اصلی کشورهای اسلامی را عمل نکردن به حقیقت قرآن دانست و افزود: قرآن حقیقت محض و هدف متعالی است و اگر انسان به هدف متعالی فکر کند دیگرهیچ چیز نمی تواند او را زمین گیر کند.

امام جمعه بوئین زهرا مشکل دانشگاه ها را تدریس علوم انسانی ترجمه شده از متون غربی دانست و گفت: اساتید و دانشجویان ما باید مروج علوم قرآنی باشند تا جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: اگر حقیقت آسمانی با واقعیات زمینی گره بخورد آنوقت است که انسان متعالی می شود در حالی که شرقی ها حقیقت آسمانی دارند اما عملشان زمینی نیست و غربی ها حقیقت زمینی دارند و عملشان هم زمینی است بنابراین هیچ کدام با این وضعیت به سعادت نمی رسند.

زرینه شهید مطهری را عالم به زمان خواند و خاطر نشان کرد: او هم درد را می دانست و هم درمان را، فقط از فکر خود استفاده می کرد و از فکر دیگران استفاده نمی کرد.

وی به شاه بیت پیام های امام نسبت به مطهری اشاره کرد که می فرمودند«آثار و قلم و بیان او برای همه مردم و دانشمندان مفید است.»

امام جمعه بوئین زهرا با اشاره به اینکه شهید مطهری بزرگ مردی بود که عمرشریفش را در راه مبارزه با کج فهمی ها گذاشت ابراز داشت: موقعیت شناسی،عالم بودن، شجاعت در بیان و زمان شناسی از ویژگی های بارزی بود که او را یک عالم وارسته ساخته بود.

وی در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند:« من وامدار شهید مطهری هستم.» افزود: شهید مطهری یک فکر بود، یک فرهنگ بود و عالمی بود که وقتی انحراف را می دید آن را فریاد می زد.

در پایان این مراسم از مدیران عقیدتی، هادیان سیاسی و خبرنگاران افتخاری بسیج قدردانی شد.


2001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار