خبرهای داغ:
با حضورمشاور وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی؛
یادواره 300شهیدکارگری استان قزوین با حضور نوراللهی مشاور وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درمحل تالار شهر الوند برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۰۶۲۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسج در قزوین، یادواره ۳۰۰شهیدکارگری استان قزوین با حضور خانوادههای معظم شهداء، ایثارگران، مشاور وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی، جانشین فرماندهی سپاه صاحبالامر(عج) مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین، فرمانداران شهرستانهای قزوین و البرز، مدیران کارخانجات، کارگران و تشکلهای کارگری استان قزوین در محل تالار شهر الوند برگزار شد.

دراین مراسم، مسعودبابایی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین طی سخنانی به تبیین بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگران پرداخت و گفت: تمامی زیرساختهای لازم برای تحقق اقتصادمقاومتی درکشور وجود دارد و رسیدن به توسعه مستلزم تلاش و همافزایی است.

بابایی استفاده درست از سرمایههای اجتماعی را در شکلگیری توسعه همهجانبه بسیار با اهمیت دانست وادامه داد: بامدیریت، نظارت و حرکتهای جهادی میتوان کشوری ساخت که شایسته ملت ایران باشد.

وی افزود: بسیج به عنوان یک سرمایه اجتماعی میتواند در بخشهای مختلف گرهگشای مشکلات باشد و ژنتیک سرمایه اجتماعی را افزایش دهد.

این مقام مسئول عنوان کرد: یکی از دغدغههای اساسی رهبرانقلاب، کیفیت بخشی به تولیدات داخل است که میتوان با تولیدات فرایندمحورچرخه اقتصادکشور را به گردش درآورد و محصولات با کیفیتی عرضه کرد.

بابایی افزونهمحوری را یکی از مشکلات اساسی پیش روی صنعت دانست و اظهارداشت: رانتهایی که امروز وارد این عرصه شدهاند، مانع از چرخش چرخهای تولید شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: میتوان درصنعت بد، شرکت خوب هم داشت، زیرا شاهد هستیم که درشرایط فعلی، شرکتهای خوبی فعالیت میکنند.

بابایی اضافه کرد: ایجاد فضای مناسب برای سرمایهگذاری خارجی در کشور گامی مناسب برای کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید است.

وی اضافه کرد: به هرمقدار که سرمایههای اجتماعی قدرتمند و مؤثر باشند، جامعه به سمت پرهیز از فساد خواهد رفت و نهادهای مدنی از دولت و مسؤولان مطالبهگری خواهند نمود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲۵درصد نخبگان کشور از استان قزوین معرفی شدهاند تأکیدکرد: میتوان با استفاده از پتانسلهای موجود و مشارکت آحادملت در توسعه اقتصادی و تحقق اقتصادمقاومتی، کشور را به رشد۵درصدی مورد نظر رساند.

سخنرانی مشاور وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی، تجلیل از خانودادههای معزز شهیدان آموخت، آملی، نیکصنعت، یادپور، زارعچیان، شکوهزاده وعبادی از شهدای شاخص بسیج کارگری، کارگران نمونه کشوری، مخترعان، مدیران و کارگران نمونه واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین ازجمله دیگر برنامههای این یادواره بود.

همچنین از حواشی این مراسم، انتقادات جمعی از کارگران و بازنشستگان درخصوص میزان حقوق دریافتی، وضعیّت معیشتی، عدم امنیت شغلی و تعطیلی واحدهای صنعتی بود که درخاتمه به علت عدم وجود سؤالات مطرح شده در حیطه وظایف مشاور وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی، بیشتر منتقدین از پاسخهای ارائه شده قانع نشدند.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها