مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی گفت: با واردات میوه های تراریخته به نوعی کیفیت را فدای کمیت کرده ایم در حالیکه در کشور های توسعه یافته قیمت یک میوه تراریخته در حد یک صدم میوه ارگانیک است.
کد خبر: ۸۶۷۰۵۴۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد بسک آبادی اظهار داشت: تصمیم‌گیری برای واردات میوه‌های ترا ریخته بدون در نظر گرفتن جوانب خطرناک است زیرا با واردات میوه‌های ترا ریخته به‌نوعی کیفیت را فدای کمیت کرده‌ایم درحالی‌که در کشورهای توسعه‌یافته قیمت یک میوه ترا ریخته در حد یک‌صدم میوه ارگانیک است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: اگر زمانی در کشور با کمبود میوه مواجه و مجبور به استفاده از میوه‌های ترا ریخته «که می‌توانیم عملکرد را برای تأمین بازار به‌شدت بالا ببرد» شدیم باید برنامه‌ریزی قیمتی بر اساس کیفیت ارگانیک را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: با ایجاد و حمایت از فنّاوری کشاورزی نوین می‌توانیم از خطرات مسمومیت‌های بیولوژیکی از طریق واردات جلوگیری کنیم و از سویی دانش بومی را تقویت کنیم.

بسک آبادی ادامه داد: زمانی که مجبور به استفاده از گیاهان ترا ریخته شدیم اگر در داخل کشور یا منبعی مطمئن تأمین شود دستورالعمل ترمیم عوارض جانبی آن ممکن است.

وی تأکید کرد: در کشور که ما تهاجمات گوناگونی سروکار داریم و حتی کارشناسان عنوان کرده‌اند کشورهای صاحب فنّاوری می‌توانند تغییرات آب و هوایی ایجاد کنند باید مسئولین برنامه‌ریزی کنند و حواسمان جمع باشد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی بیان داشت: مضمون سخنی از امام هشتم (علیه‌السلام) این است که دنیا در سلطه دانشمندان است که همه باید این موضوع را درک کنند و اگر کشوری آزاد می‌خواهیم باید مردم را به سلاح علم مجهز کنیم.

وی یادآور شد: پس از تصمیم بسیج مستضعفین کشور مبنی بر ورود بسیج به اقتصاد مقاومتی مقرر شد بسیج مهندسین در سه گرایش بسیج مهندسین عمران، صنعت و کشاورزی فعالیت خود را ادامه دهد.

بسک آبادی افزود: مسئول بسیج مهندسین کشاورزی کشور طرح عملیاتی بسیج مهندسین کشاورزی را ارائه کرد که با دو سازمان بسیج دیگر تمایز ایجاد شد.

هم‌اکنون طرح همگام با کشاورز در ۵۰۰ روستا در حال اجراست

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی  عنوان داشت: در سال ۹۴ شبکه همگام با کشاورز در بسیج مهندسین به ۴۰۰ واحد رسید، نحوه فعالیت بسیج مهندسین کشاورزی به گونه اجرا شد که جهاد کشاورزی دستورالعمل مشترکی را با این سازمان برای اجرای طرح همگام با کشاورز نوشتند.

وی بابیان اینکه اجرا طرح همگام با کشاورز با ادامه همکاری جهاد کشاورزی خراسان رضوی پیشرفت خوبی داشته است، گفت: هم‌اکنون طرح همگام با کشاورز در ۵۰۰ روستا در حال اجراست که داخل هر روستا کارگروه‌هایی با عضویت رئیس پایگاه بسیج، رئیس شورا، دهیار، امام جماعت و ۱۵ نفر از کشاورزان روستا راه‌اندازی شده است.

بسک آبادی خاطرنشان کرد: در بسیج مهندسین کشاورزی برای تأمین سرمایه اجرای کار از بانکی کمک نگرفته‌ایم زیرا هدف ما بهره‌وری از سرمایه‌های موجود بوده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در کشاورزی مشکلاتی راداریم که مهم‌ترین آن دانش‌افزایی کشاورزان است، اگر در قالب طرح همگام با کشاورز سطح دانش کشاورزان را رفع کنیم حجم زیادی از مشکلات کشاورزان را برطرف کرده‌ایم.

وی اذعان داشت: بهره‌وری استفاده از آب، بهبود سیستم‌های آبیاری را به‌عنوان فعالیت جانبی با شبکه‌ای که به وجود آمده است می‌توانیم انجام داده‌ایم.

یکی از راه‌های رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد تقویت روستاهای اطراف مشهد و ایجاد زمینه‌های تولید است

بسک آبادی با اشاره بر اینکه یکی از راه‌های رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد تقویت روستاهای اطراف مشهد و ایجاد زمینه‌های تولید است که در عرصه فعالیت ما قرار دارد، بیان داشت: اگر روستاهای اطراف کلان‌شهرها را درزمینهٔ اقتصاد کشاورزی تقویت کنیم علاوه بر حفظ جمعیت فعلی می‌تواند قطب جذب جمعیت باشد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در یک اقتصاد افسارگسیخته هر مسئله می‌تواند به بحران تبدیل شود اما در اقتصادی نظام‌مند می‌توان همه مشکلات را کنترل کرد.

وی در پاسخ به نقش واسطه‌ها در گرانی گفت: واسطه‌ها در بازار باید وجود داشته باشند زیرا یک کشاورز نمی‌تواند وقت خود را بگذارد برای فروش محصول چه زمانی می‌خواهد تأمین شود، اما متأسفانه در اقتصاد افسارگسیخته هر کس به هر قیمت که به هر قیمت که بتواند و مشتری را بچرخاند می‌فروشد و ساماندهی وجود ندارد.

تا اقتصاد ما در کشور متعادل نشود مشکلات اقتصادی ما ادامه خواهد داشت


بسک آبادی عنوان داشت: نقش بسیج در طرح همگام با کشاورز ایجاد الگو، موج سازی و دانش‌افزایی است که با توان متخصصین و اساتید دانشگاه که در بسیج عضو هستند طرح‌های جدید را حمایت می‌کنیم تا در عرصه جامعه به عمل برسد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در انتها گفت: تا اقتصاد ما در کشور متعادل نشود مشکلات اقتصادی ما ادامه خواهد داشت و حاشیه‌نشینی را همچنان در اطراف شهرها شاهد خواهیم بود از این‌رو با ما باید برای مردم انتخابی را فراهم کنیم که نقش مولد و پایدار را در جامعه روستایی ایجاد کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها