معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه به تشریح برنامه‌های این معاونت برای حضور در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران پرداخت و از تخصیص ۵۰۰ هزار بن خرید کتاب برای این ایام برای کارکنان این معاونت خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۰۵۱۵
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین محبی، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه،  با اشاره به برنامه‌های این معاونت برای بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این معاونت با مشارکت انتشارات «زمزم هدایت» وابسته به پژوهشگاه امام صادق(ع) غرفه ای را در این دوره از نمایشگاه آماده کرده و در این غرفه حضور خواهد داشت. از جمله برنامه‌های معاونت در این غرفه می‌توان به راهنمایی فرماندهان، مسئولان و کارکنان برای بهره‌مندی بهتر از ظرفیت نمایشگاه، اطلاع از تازه‌های نشر و برنامه‌های متنوع دیگر اشاره کرد. مساعدت برای چاپ و آثار نویسندگان پاسدار با مشارکت انتشارات زمزم از دیگر برنامه‌های این معاونت خواهد بود.

وی در ادامه از توزیع 500 هزار بن تخفیف کتاب در بین کارکنان معاونت فرهنگی و تبلغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه خبر داد و افزود: برای استفاده از این بن‌ها با 52 ناشر مطرح کشور تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده است. در انتخاب این ناشران، استفاده افراد مختلف خانواده و نیازهای آنها مانند کتاب‌های کودک و نوجوان،‌ درسی و آموزشی و ... در نظر گرفته شده است.

معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه برنامه‌های دیگری نیز در طول سال برای آشنایی کارکنان با کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی در دست اجرا دارد که از جمله این موارد می‌توان به طرح «روزنه معرفت» به منظور نمایه‌سازی و معرفی کتاب‌های مفید فرهنگی در فاصله بین دو نماز اشاره کرد. در این طرح تاکنون 44 اثر معرفی شده است. همچنین طرح دیگری مانند «همسفر دانا» به منظور تولید کتاب‌های صوتی در این معاونت اجرا می‌شود. از دیگر برنامه‌های این معاونت برای توسعه کتابخوانی می‌توان به «راه‌اندازی کتابخانه‌ باز و دسترسی کارکنان به کتاب» اشاره کرد. راه‌اندازی کتابخانه باز با شعار «بِبَر، بخوان، بیار» برای تمامی رده‌های سپاه و با مشارکت فرماندهان و مسئولان سپاه در حال انجام است. در این راستا برای تجهیز تمام رده‌ها و اماکن سپاه به کتابخانه باز، به صورت مشارکتی برنامه‌ریزی شده است.

بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز، 15 فروردین‌ماه، با شعار «فردا برای خواندن دیر است» به مدت 10 روز در شهر آفتاب پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

ارسال نظرات