فرمانده نیروی قدس سپاه، دفاع مقدس را گنج بی‌همتایی دانست و گفت: این گنج باید کاوش شده و به جامعه معرفی شود، جای شهدای ما پر است و رزمندگان بسیاری آماده شهادت هستند که نمونه آن شهدای مدافع حرم است. ...
کد خبر: ۸۶۷۰۴۴۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  سردار قاسم سلیمانی دقایقی پیش در اجلاسیه نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان در میدان شهدای ذهاب این شهر با درود به ارواح شهدای انقلاب و دفاع مقدس و گیلان اظهار کرد: گیلان استان نمونه و شهیدپرور و مورد خاص الهی است.
وی با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، افزود: خداوند به همه ما توفیق دهد تا از شیعیان این بزرگوار باشیم.
فرمانده نیروی قدس سپاه جلسه مذکور را کم‌نظیر خواند و ادامه داد: کنگره‌های زیادی دیدم، اما از این کنگره بوی عطر شهدا استشمام می‌شود و اداره جلسه توسط یادگاران شهید فضای جلسه را عطرآگین کرد.
وی گیلان را بهشت الهی در ایران اسلامی خواند و تصریح کرد: گیلان قابلیت‌های زیادی دارد و مراجع بزرگی را در دامن خود پرورش داده و به عالم اسلام هدیه کرده و تمام ایران به تماشای قامت گیلان می‌نشینند و افتخار ایران است.
سلیمانی وجود هشت هزار شهید گیلان را حیرت‌انگیز خواند و اضافه کرد: وجود ۳۰ هزار ایثارگر و آزاده انسان را متحیر می‌کند و گیلان به تنهایی به اندازه چند استان در کشور ادای حق کرده است.
وی خود را خدمتگزار نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: دست تمام دست‌اندرکاران ارزشمند شهدا را که ایفای نقش کردند، می‌بوسم و اقدام شایسته و اجلاس مذکور بالنده و در شأن شهداست.
فرمانده نیروی قدس سپاه تمام بحث خود را به دوران دفاع مقدس اختصاص داد و گفت: پس از گذشت ۲۰ سال هنوز متأثر از آن دوران است.
دفاع مقدس گنج بی‌همتاست
وی دفاع مقدس را گنج بی‌همتایی دانست و یادآور شد: این گنج باید کاوش شده و به جامعه معرفی شود، جای شهدای ما پر است و رزمندگان بسیاری آماده شهادت هستند و نمونه آن شهدای مدافع حرم است.
سلیمانی با ادامه داد: در این جلسه به سه نکته اشاره می‌کنم، ابتدا باب معرفتی شهید و شهادت، نکته دوم هدف شهدا و نکته سوم حالت‌ها و سلوک شهداست.
وی با اشاره به اینکه تا کسی شهید نباشد شهید نمی‌شود، گفت: شرط شهید شدن، شهید بودن است و تمام شهدا قبل از اینکه شهید شوند، شهید بودند همانگونه که شرط عالم شدن، علم‌آموزی است.
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شهید حجاب‌های ظالمانه را پشت سر می‌گذارد و به جایگاه ضیافت الهی نایل می‌شود، اظهار کرد: یکی از مقام‌های مهم رسیدن به شهادت، مقام هجرت است.
وی با بیان اینکه شهید مدافع حرم «عطری» از وابستگی و دلبستگی به دخترش زهرا برید و به طرف تکلیف حرکت کرد، یادآور شد: شهدا هجرت از خود، هجرت از مال، دلبستگی و زیبایی‌ها را به حد کمال به انجام رساندند.
سلیمانی مرتبه دوم را جهاد در راه خدا و ایستادگی و پایداری در این راه دانست و افزود: شهدای حرم باهوش هستند و باید قدر پدران و مادران شهدا را بدانیم، آنها منشاء کرامت و رحمت الهی هستند.
وی دفاع از نظام اسلامی را مساوی با دفاع از اسلام خواند و خاطرنشان کرد: امام راحل حفظ نظام را واجب‌تر از نماز دانستند و این هدف بزرگ بود و جمهوری اسلامی با هیچ نظامی قابل مقایسه نیست.
سلیمانی با اشاره به اینکه هشت هزار شهید گیلان بر اثر حادثه کشته نشدند، گفت: این شهدا در یک واقعه دو هزار روز رفتند و به مدت هشت سال در جبهه‌ها به شهادت رسیدند و هر سال یک‌هزار نفر از نخبگان این استان شهید شدند.
 وی ادامه داد: امام حسین (ع) عظیم است اما مهم‌تری از آن هدفی است که امام حسین (ع) در راه آن به شهادت رسید و هشت هزار شهید گیلان به خاطر اسلام جان خود را فدا کردند و امام راحل حق بزرگی به گردن ملت ایران دارد.
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه امام راحل در اوج ناباوری تاسیس حکومت اسلامی را در فکر خود پروراند، تصریح کرد: در نخستین فرصت به معرض اجرا گذاشت و ممزوجیت دین و قومیت و ملیت، هنر امام (ره) بود.
قیام امام (ره) اسلام را بیمه کرد
وی قیام امام (ره) را برای بیمه کردن اسلام دانست و یادآور شد: امام (ره) اسلام ناب را کاوش کرد و در چارچوب قامت این ملت پوشاند و ملت ایران را برای احیای دوباره اسلام شایسته دید.
سلیمانی با اشاره به اینکه امروز دفاع از نظام اسلامی مساوی با دفاع از اسلام است، اظهار کرد: امروز دفاع از اسلام اوجب واجبات است.
وی به ناامنی کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: خرمنی از آتش در اطراف ما وجود دارد و عراق، افغانستان، پاکستان وترکیه را می‌بینیم و جمهوری اسلامی قابل قیاس با هیچ نظامی در دنیا نیست و از امنیت و آرامش برخوردار است.
این مقام مسئول با تصریح بر اینکه نظام اسلامی ارزش این را دارد که هزاران نفر در راه آن به شهادت برسند، افزود: عزت ما امروز بر هر چیزی ارجحیت دارد.
وی استقلال را تنها در یک بعد ندانست و یادآور شد: استقلال در تمام ابعاد فرهنگی و دینی ماست و تنها به تمامیت ارضی برنمی‌گردد و به همین دلیل مقام معظم رهبری بر فرهنگ و موضوع‌های سیاسی مراقبت می‌کند تا عزت حقیقی برای کشور حاصل شود.
سردار سلیمانی با بیان اینکه ملت ایران با رهبری خردمندانه امام راحل دشمن را به زانو درآورد، متذکر شد: یکی از برجستگی‌های جنگ، قله‌های مرتفع شهدا هستند که اثر جدی بر جامعه گذاشتند.
فرماندهان جبهه‌ها را امامت کردند
وی وجود فرماندهان برجسته را از ویژگی‌های جنگ دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: فرماندهی در جنگ ما امامت بود نه هدایت، فرماندهان ما در نوک حمله بودند و جبهه‌ها را امامت کردند.
فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار کرد: شهدا اخلاص در عمل و فکر داشتند و به اهل بیت (ع) چسبیدند و جامعه‌ای صالح می‌شود که افراد صالح بر آن حاکم شوند و افراد منزه جامعه را منزه می‌کنند.
وی ویژگی شهدا را توقع پاداش نداشتن در جنگ دانست و گفت: در جنگ رتبه‌ای مانند سردار و سرلشکر نبود و کلمه رایج «برادر» بود و پایان جنگ کسی فکر نمی‌کرد حقوق فرمانده و رزمنده ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است و این از زیبایی‌های جنگ بود.
سلیمانی شهدا را در «سر» دادن و سختی‌ها مطیع‌ترین افراد خواند و یادآور شد: به همین دلیل مقام معظم رهبری چفیه را در تمام جلسات رسمی و غیررسمی بر دوش می‌اندازند.
وی قدسیت و درک درد جامعه و جبهه را جزو ویژگی‌های دیگر دفاع مقدس عنوان کرد و یادآور شد: فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه گسترش یابد.
پیکر ۲ شهید گمنام تشییع شد
 فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به تشییع پیکر دو شهید در مراسم مذکور خاطرنشان کرد: امروز افتخار داریم با استقبال از پیکر مطهر شهدا، دو شهید گمنام را تشییع کنیم.
به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور پیکر دو شهید گمنام تشییع شد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات