خبرهای داغ:
راهپيمايي'فرهنگي -رزمي' حرم تا جمكران، يادبود شهداي مدافع حرم با شركت حدود سه هزار رزمنده از بسيجيان لشكر عملياتي 27 حضرت محمد رسول الله(ص) روز سه شنبه در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۰۴۲۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بسيجيان شركت كننده در اين راهپيمايي پس از اقامه نماز جماعت صبح در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و زيارت بارگاه ملكوتي اين بانوي بزرگوار از حرم مطهر كريمه اهل بيت(ع) به سمت كوه خضر نبي(ع) حركت كردند و در اين مكان در يادمان شهيدان گمنام حضور يافتند و با غبارروبي و عطرافشاني مزار ايشان با آرمان شهيدان تجديد ميثاق و سپس به كوه خضر نبي(ع) صعود كردند. 

پس از آن بسيجيان مسير مسجد مقدس جمكران را در پيش گرفتند و با حضور در اين مكان مقدس و نمازگزاردن، بار ديگر با آرمان هاي امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي تجديد بيعت و بر ادامه راه شهيدان تاكيد كردند. 
                 راهپيمايي يادبود شهداي مدافع حرم با حضور سه هزار بسيجي در قم

از جلوه هاي بارز اين راهپيمايي، حمل تصاوير 144 شهيد مدافع حرم شهر تهران توسط بسيجيان بود، همچنين راهپيمايان تصاوير امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي و پرچم ايران، يا اباعبدالله(ع) و يا مهدي(عج) را با خود حمل مي كردند. 

در پايان اين راهپيمايي بسيجيان نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت آيت الله عباس كعبي عضو مجلس خبرگان رهبري و عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در شبستان كربلاي مسجد مقدس جمكران اقامه كردند. 

حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين بني حسيني مسئول نمايندگي ولي فقيه در لشكر عملياتي 27 حضرت محمد رسول الله(ص) در اين مراسم بر گام برداشتن در مسير مكتب اهل بيت(ع) و حفظ راه شهيدان تاكيد كرد. 
                 راهپيمايي يادبود شهداي مدافع حرم با حضور سه هزار بسيجي در قم

همچنين در اين مراسم به مناسبت هفته عقيدتي - سياسي در سپاه و نيز گراميداشت روز معلم از تعدادي از مربيان فعال عقيدتي - سياسي اين لشكر تقدير به عمل آمد. 

اين راهپيمايي به مناسبت هفته عقيدتي - سياسي در سپاه در سالروز شهادت حضرت امام موسي كاظم(ع) هفتمين اختر تابناك امامت و ولايت، پدر بزرگوار حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد. 

25 رجب مصادف با 14 ارديبهشت، سالروز شهادت حضرت امام موسي كاظم(ع) هفتمين اختر تابناك امامت و ولايت است و همچنين 11 تا 17 ارديبهشت ماه به نام هفته عقيدتي - سياسي در سپاه نامگذاري شده است. 

در حاشيه برگزاري اين مراسم، معاون هماهنگ كننده لشكر عملياتي 27 حضرت محمد رسول الله(ص) در گفت وگو با خبرنگاران گفت: اين راهپيمايي با حضور حدود سه هزار نفر از بسيجيان گردان امام حسين(ع) شهر تهران كه زيرمجموعه لشكر عملياتي 27 حضرت محمد رسول الله(ص) هستند برگزار شد. 

سردار محمد سلطاني شجاع اظهار كرد: شركت كنندگان در اين برنامه مسافتي حدود 15 كيلومتر را از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مقبره شهيدان گمنام در كوه خضر نبي(ع) و سپس به سمت مسجد مقدس جمكران طي كردند. 
                 راهپيمايي يادبود شهداي مدافع حرم با حضور سه هزار بسيجي در قم

وي گفت: يكي از هدف هاي اين برنامه تجديد بيعت با شهيدان مدافع حرم از جمله 144 شهيد مدافع حرم شهر تهران بود كه تصاوير اين شهدا در طول مسير در دست همرزمان، دوستان و ارادتمندان به اين بزرگواران قرار داشت. 

وي خاطرنشان كرد: افزايش آمادگي رزمي، حفظ انسجام بسيجيان، هماهنگي گردان ها و گروهان ها، ايجاد و افزايش آمادگي رزمي و بالا بردن روحيه اعتقادي و معنوي بسيجيان از ديگر هدف هاي برگزاري اين برنامه بود. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها