کهگیلویه و بویراحمد بیمار، در کما است که هر لحظه احتمال مرگ آن وجود دارد. بدبینانه نیست اگر گفته شود این بیمار در کما اگر مورد شوک درمانی و معاینه فوری متخصصان قرار نگیرد باید منتظر روزهای بد‌تر باشیم.
کد خبر: ۸۶۷۰۳۸۹
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶

یادداشت از لهراسب باقری کارآفرین و صنعتگر برتر استان/ وضعیت کهگیلویه و بویراحمد روز به روز بد‌تر می‌شود.

آمار‌ها نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی در جامعه کوچک استان روند مطلوبی ندارد، روز به روز بد‌تر می‌شود، بیکاری رشد سرسام آوری گرفته و به تبع آن مشکلات اجتماعی در حال گسترش است.

کهگیلویه و بویراحمد کوچک یک درصدی با منابع طبیعی و انسانی شایسته و بسیار که با مدیریت صحیح و مدبر می‌تواند رفاه و آسایش را برای ساکنان شریفش فراهم نماید شاهد شنیدن اخباری از خودکشی جوانانی هستیم که بی‌شک بیکاری، فقر و نبود وضعیت اقتصادی مناسب این سرمایه‌های انسانی را به سوی مرگ هدایت می‌نماید اما پاسخگوی این وضعیت کیست؟ چه کسانی باید بفکر این بیمار در کما باشند؟

کهگیلویه و بویراحمد بیمار در کما است که هر لحظه احتمال مرگ آن وجود دارد. بدبینانه نیست اگر گفته شود این بیمار در کما اگر مورد شوک درمانی و معاینه فوری متخصصان قرار نگیرد باید منتظر روزهای بد‌تر باشیم.

برای شناخت بیشتر آنچه بر سر کهگیلویه و بویراحمد است باید مسببان آن را شناخت. برای بررسی دقیق آن نیازمند تحقیق علمی مستند و مستدل به شاخص‌های مختلف توسعه هستیم اما در نگاه اول هم مردم در این وضعیت مقصرهستند و هم مسئولان.

باید پذیرفت متاسفانه فرهنگ کار در استان سیاست زده کهگیلویه و بویراحمد در میان مردم دیده نمی‌شود و چه بسیار نیازمندان این استان که بجای کار و تلاش برای کسب معاش به دنبال امور بی‌مایه و سست سیاسی هستند و تن به کار نمی‌دهند و یا جوانانی که تنها از کار، پشت می‌زنشینی را قبله آمال خود دانسته و برای رسیدن به آن به هر ریسمانی چنگ می‌زنند و موارد مشابه بسیار که مجال بحث آن در این مقال نیست.

البته باید نقش مدیران استانی را در این خصوص هم پررنگ دید که بنظر می‌رسد استراتژی مدونی برای گذر استان از فلاکت ندارند و اگر دارند با افزایش بی‌سابقه بیکاری در استان و سایر شاخص‌های توسعه قطعا به شکست انجامیده است.

مدیران استانی فعلی قریب به سه سال حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد آنچه داشته با تمام توان در طبق اخلاص گذاشته و انجام داده‌اند که نتیجه‌اش وضعیت امروز زادگاه ما است بنابراین ضمن تقدیر از خدمات این عزیزان باید گفت کهگیلویه و بویراحمد بیمار برای درمان نیازمند شوک درمانی است و این شوک درمانی جز با تغییر مدیران ارشد استان ممکن پذیر نیست.

نمایندگان استان در مجلس دهم که خوشبختانه شناخت کافی و وافی از منابع انسانی استان دارند باید با همدلی و وحدت و به دور از حاشیه‌های اطرافیان خود برای نجات این بیمار در کما بسرعت شوک درمانی را آغاز تا شاهد شفای نسبی این بیمار و توسعه استان باشیم. جلوی ضرر را از هرکجا بگیری منفعت است و باید برای جلوگیری از ضرر بیشتر مدیران ضعیف استان بسرعت برکنار شوند.

مدیران فعلی هم باید بپذیرند آنچه داشته‌اند انجام داده و بیش از این در توان ندارند که اگر داشتند انجام می‌دادند بنابراین ضروری است نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با بررسی دقیق عملکرد مدیران استانی مدیران ضعیف را بسرعت کنار گذاشته تا راه توسعه با حضور مدیران توانمند‌تر هموار‌تر گردد.

 

ارسال نظرات