خبرهای داغ:
امام جمعه خوی:

توسعه علمی کلید موفقیت کشور است

امام جمعه خوی گفت: علم و دانش کلید موفقیت، توسعه و پیشرفت هر کشور و ملتی است و امروز ایران اسلامی بیش از هر چیز به توسعه علمی نیاز دارد.
کد خبر: ۸۶۷۰۲۶۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در جمع دانشجویان و کارمندان دانشگاه فرهنگیان خوی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل جایگاه و اهمیت مراکز علمی رهبر کبیر انقلاب دستور انقلاب فرهنگی را در مراکز علمی و آموزش عالی صادر فرمودند که بدین مناسبت شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاهی و حوزوی شکل گرفت.

وی افزود: اما در عین حال در اثر فشارهایی که در آن روز وجود داشت نگذاشتند آرمان‌ها و اهداف رهبر کبیر انقلاب در این زمینه محقق شود.

شکوری تصریح کرد: یکی از علل اساسی این دستور امام این بود که دانشگاه‌ها و مراکز عالی دوران ستم‌شاهی به وسیله غربیان و اساساً آمریکاییان طراحی شده بود بنابر این چنین مراکزی پاسخگوی اهداف و آرمان‌های انقلابی نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران نبود به همین دلیل هدف رهبر کبیر انقلاب این بود که تمامی مجموعه‌های حکومتی بر مبنای آموزه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی طراحی شود.

وی گفت: جای تأسف است که نگذاشتند این امر محقق شود و در ‌‌نهایت مسئولان انقلاب ناچار شدند در کنار مجموعه‌های موجود مجموعه‌های دیگری راه‌اندازی کنند مثلا در کنار دانشگاه دولتی دانشگاه آزاد، در کنار آموزش و پرورش، نهضت سواد آموزی، در کنار وزارت کشاورزی جهاد سازندگی و غیره راه‌اندازی شد.

امام جمعه خوی اظهار داشت: در قرن‌های گذشته بدون اینکه ابزارهای امروزی وجود داشته باشد و حتی بدون اینکه چاپخانه‌ای راه افتاده باشد در همین مساجد و مکتب خانه‌ها شخصیت‌های برجسته علمی و تاریخ‌ساز در رشته‌های مختلف علوم تربیت شدند به طوری که با گذشت قرن‌ها هنوز کتاب‌های آنان در فقه، اصول، ادبیات، فلسفه، نجوم و ریاضیات، متون درسی مراکز دانشگاهی و حوزوی ما هستند.

وی افزود: آیا مراکز علمی ما با این همه امکانات و ابزار اطلاع‌رسانی قادر هستند شخصیت‌هایی همانند شیخ طوسی، شیخ مفید، سید مرتضی یا سعدی، حافظ، خواجه نصیر طوسی، ذکریای رازی، بوعلی سینا و غیره تربیت کنند، اگر می‌توانند مبارک باشد در غیر این صورت باید متوجه باشند که مشکل کار‌‌ همان است که رهبر کبیر انقلاب می‌خواستند انقلاب فرهنگی صورت بگیرد که نگذاشتند.

ارسال نظرات