خبرهای داغ:
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب خبر داد؛

صادرات شش میلیون لیتر نفت گاز از میاندوآب به کشورهای همسایه

مدير شركت ملي پخش فر اورده هاي نفتي منطقه مياندو‌آب گفت: برای نخستین بار شش میلیون لیتر نفت گاز از شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه میاندوآب از ابتدای امسال به اقلیم کردستان عراق صادر شد.
کد خبر: ۸۶۷۰۲۶۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، احمد مجرد در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت و وزارت نفت، توسعه صادارات است، اظهار کرد: در این زمینه برای نخستین بار شش میلیون لیتر نفت گاز از شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه میاندوآب به اقلیم کردستان عراق صادر شد.

مدير شركت ملي پخش فر اورده هاي نفتي منطقه مياندو‌آب با بیان اینکه از این صادرات درآمد قابل توجهی نصیب کشور شده است، افزود: بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده تلاش می کنیم تا امسال این میزان صادرات نفت گاز را به 10 میلیون لیتر در ماه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه با این اقدام به بازار مصرف انرژی در عراق ورود پیدا کرده ایم، گفت: جلوگیری از قاچاق سوخت و ارز آوری از جمله مزایای صادرات نفت گاز به عراق است که با افزایش صادرات می توانیم سهم بسزایی در اقتصاد کشور ایفا کنیم.

مجرد هم چنین با اشاره به استقرار دو باب جایگاه سوخت مرزی در مرزهای تمرچین و کیله، تصریح کرد: با این اقدام و فروش فراورده های نفتی به صورت اختیاری در این جایگاه و کنترل باک ها، حدود 200 میلیارد ریال به درآمدهای دولت اضافه شده است.

شرکت نفت منطقه میاندوآب از مناطق نفتی 37 گانه کشور است و توزیع سوخت شهرستان های میاندوآب، مهاباد، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر، شاهین دژ و تکاب در آذربایجان غربی و سقز و بانه در استان کردستان با مرکزیت این شرکت است.

ارسال نظرات