نماینده ولی‌فقیه در اداره دامپزشکی آذربایجان غربی عنوان کرد
نماینده ولی‌فقیه در اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: 34 ناظر شرعی در کشتارگاه‌های آذربایجان غربی فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۶۷۰۲۴۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام مهدی ولیزاده اظهار داشت: به منظور ذبح شرعی و رعایت مسائل شرعی و بهداشتی، ناظرین شرعی در کشتارگاه‌های استان مستقر شده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: براین اساس نظارت مستقیم بر نحوه ذبح و کشتار دام و طیور در استان‌های آذربایجان غربی انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در اداره دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به تعداد ناظرین شرعی فعال در کشتارگاه‌های دام و طیور آذربایجان غربی، اذعان داشت: 34 ناظر شرعی در کشتارگاه‌های آذربایجان غربی بر امر ذبح شرعی دام و طیور نظارت مستقیم دارند.

این مسئول با بیان اینکه نشان حلال نیز بر روی گوشت‌ها نصب می‌شود، خاطرنشان کرد: در این خصوص نشانه‌گذاری لاشه‌های گوشتی نیز انجام می‌شود تا مردم در تهیه گوشت مصرفی با مشکلی مواجه نشوند و به حلال بودن گوشت اطمینان کافی داشته باشند.

ولیزاده با بیان اینکه در این خصوص اداره کل دامپزشکی استان خود را مسئول دانسته و نسبت به استقرار ناظرین شرعی در تمام کشتارگاه‌ها اقدام می‌کند، ادامه داد: سلامت مردم هنگام مصرف مواد غذایی یکی از مهمترین مقوله‌هایی است که به آن توجه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در اداره دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در مناسبت‌های مختلف نیز نسبت به اعزام اکیپ‌های نظارتی بهره گرفته می‌شود، ادامه داد: در اعیادی مثل قربان نسبت به تعیین اکیپ‌های نظارتی و شرعی در استان اقدام شده و این روند امسال نیز دنبال می‌شود.

ارسال نظرات