امام جمعه قوچان با بیان اینکه عشق ورزیدن برای یک استاد و معلم حائز اهمیت است تاکید کرد: معلمان نباید عنصر عشق و محبت را در آموزش و یاددهی فراموش کنند.
کد خبر: ۸۶۷۰۲۱۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در مراسم تقدیر از اساتید برتر دانشگاه آزاد اسلامی قوچان و جشن روز معلم در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی اظهار کرد: خداوند متعال به یک تعبیر کار خود را با معلمی آغاز کرد و قبل از آن نیز عالم هستی و انسان را با عشق آفرید و این مهمترین اکسیر در یادگیری به‌شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه عشق ورزیدن برای یک استاد و معلم حائز اهمیت است و آنان نباید عنصر عشق و محبت را در آموزش و یاددهی فراموش کنند، گفت: سخت‌گیری و نمره ندادن خلاف روند معلمی و استادی است درصورتی که باید با اخلاق خوب، محبت و دوست‌داشتن دانشجو را دعوت به تحصیل و درس کرد.

امام جمعه قوچان زمزمه عشق در کنار تعلیم و تربیت را امری مهم برشمرد و تصریح کرد: برای دعوت به دین نیز سخت‌گیری و اجبار جائز نبوده بلکه با محبت و عشق می‌توان افراد را به دین دعوت کرد و قبل از ملامت جوانان باید ابتدا خود را ملامت کنیم که شاید در تربیت و آموزش اشتباهی انجام داده باشیم.

وی با بیان اینکه پیامبران تربیت، تهذیب و تزکیه را سرلوحه کار خود قرار داده بودند، تأکید کرد: خداوند حتی با اعطای تمام نعمت‌های مختلف بر سر انسان منت نگذاشته است مگر هنگام مبعوث کردن پیامبر خود که نشان از اهمیت معلمی دارد.

طباطبایی با اشاره به اینکه حق معلمی که یک کلمه آموزنده را یاد می‌دهد اداشدنی نیست، بیان کرد: دانشجویان باید به اساتید خود احترام بگذارند و اساتید و مربیان دینی نیز جوانان را با عشق به سوی خدا دعوت کنند، زیرا نمی‌توان کسی را با تهدید و زور نمازخوان کرد.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان هم با تبریک روز معلم و استاد، شهید مطهری را نمونه کاملی از فضائل معلمی دانست و تصریح کرد: تعالی، رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش صحیح است و اساتید باید علم و عمل را با فضائل اخلاقی و تهذیب انتقال دهند.

مهدی وطن‌پرست همگان را به پاسداشت و گرامیداشت شأن معلم و استاد فراخوانده و گفت: تربیت یافتگان باید خداترس، خادم قرآن، برنامه‌دار، هدفمند بوده و موجبات رشد و ارتقای مقام انسانی در سطح جامعه را فراهم کنند.

وی تأکید کرد: اخلاص، تهذیب نفس، عمل صالح، حُسن خُلق، فروتنی و عفت نفس مهمترین ویژگی‌های یک معلم خوب به شمار می‌آید که باید با توجه به مسئولیت خود به مقضیات زمان نیز عالِم باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها