امام‌جمعه نیر:

بی نتیجه ماندن مذاکرات ناشی از نگاه تشریفاتی به جایگاه رهبری است/وقتی مبنای اعتقاد به ولی‌فقیه دچار اشتباه باشد، میلیون‌ها بار تذکر هم تأثیر ندارد

امام‌جمعه نیر گفت: وقتی نگاه به رهبری یک نگاه تشریفاتی باشد یعنی مبنای اعتقادی نسبت به ولی‌فقیه دچار انحراف و اشتباه است در این صورت اگر ولی‌فقیه نه‌تنها 100 بار بلکه میلیون‌ها بار هم بگوید که مذاکره بی‌نتیجه است؛ تأثیری نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۷۰۱۶۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، امام جمعه نیر در رابطه با بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام، گفت: سید حسن نصرالله در سخنانی می‌گوید: نگاه حزب‌الله لبنان به آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان ولی امر مسلمین جهان با نگاه بعضی از خواص و تأثیرگذاران ایران به ایشان تفاوت دارد؛ نگاه ما این‌گونه است که ایشان نائب امام زمان (عج) و اجرای فرمایشاتشان برای ما واجب است ولی متأسفانه بعضی از خواص شما در ایران به بیانات رهبری فقط به‌عنوان نصیحت و تلنگر می‌نگرند.

حجت‌الاسلام «محموددهقانپور» اذعان داشت: شما ببینید از آغاز مذاکرات رهبری فرمودند؛ بنده به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نیستم؛ اما بعضی از آقایان دقیقاً پس‌ازاین سخنان گفتند ما خوش‌بین هستیم؛ رهبری یک نظر دارند و ما نظر دیگری.

وی ادامه داد: در طول این سه سال رهبری مرتباً تذکر و هشدار دادند و دولتمردان را از عدم نتیجه دادن مذاکره با شیطان بزرگ بر حذر داشتند اما دیدید که آقایان حتی بر روی مواضع خود پافشاری بیشتری کردند.

وی افزود: رهبری در سخنرانی‌های متعدد خود تأکید کردند که مشکل آمریکا با اصل اسلام است نه هسته‌ای، موشکی و حقوق بشر؛ شما در طول 38 عمر انقلاب اسلامی بررسی کنید یک مورد نمی‌توان یافت که آمریکا اقدامی برای کمک به ایران انجام داده باشد؛ هرجایی هم که به اسم کمک آمده باز نقشه خود را پیاده کرده است؛ دلیل اینکه رهبری هم مرتباً بر عهدشکنی و دشمنی آمریکا تأکیددارند به خاطر این است که آمریکا با اصل اسلام مخالف است و مخالفت با اصل اسلام به آمریکا اجازه نخواهد داد که کوچک‌ترین اقدامی به نفع ایران انجام دهد.

وی بابیان اینکه امروز تحقق پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری را می‌بینیم، تصریح کرد: آمریکا نه‌تنها در اجرای برجام راه بدعهدی و عهدشکنی را در پیش‌گرفته بلکه زورگویی و گردن‌کلفتی او به حدی رسیده که 2 میلیارد دلار از سرمایه‌های بلوکه‌شده ایران که طبق قانون دارای مصونیت است را مصادره می‌کند.

امام‌جمعه نیر خاطرنشان کرد: متأسفانه بی‌توجهی دولتمردان به توصیه‌های رهبری باعث شد تا امروز به نقطه‌ای برسیم که حتی خود مذاکره‌کنندگان و مسئولان اقتصادی دولت از بی‌نتیجه بودن برجام صحبت کنند.

حجت‌الاسلام دهقانپور، در پایان گفت: وقتی نگاه به رهبری یک نگاه تشریفاتی باشد یعنی مبنای اعتقادی نسبت به ولی‌فقیه دچار انحراف و اشتباه است پس مشخصاً مبنای اعتقادی نسبت به جایگاه ولایت مشکل‌دار است و در این صورت است که اگر ولی‌فقیه نه‌تنها 100 بار بلکه میلیون‌ها بار هم بگوید که مذاکره بی‌نتیجه است؛ تأثیری نخواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار