فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: ستاد کنگره شهدای استان از بدو تشکیل در سال 80 تاکنون بر آن بوده که به فضل الهی، عنایت شهیدان و رهنمودهای رهبری نسبت به زنده نگه داشتن فضای نورانی و معطر سال های دفاع مقدس قدم بردارد تا انشاءالله مشعل ایثار و شهادت از نسلی به نسل دیگر انتقال یابد.
کد خبر: ۸۶۷۰۰۱۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار محمد عبدالله پور در کنگره ملی 8هزار شهید گیلان که در میدان شهدای ذهاب برگزار شد با بیان اینکه بدون تردید در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران هیچ واقعه ای همانند هشت سال دفاع مقدس چنینی درخشش نداشته است اظهار کرد: باروری و رشد بی بدیل انقلاب اسلامی در پرتو انوار مجاهدت های دفاع مقدس تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: ستاد کنگره شهدای استان از بدو تشکیل در سال 80 تاکنون بر آن بوده که به فضل الهی، عنایت شهیدان و رهنمودهای رهبری نسبت به زنده نگه داشتن فضای نورانی و معطر سال های دفاع مقدس قدم بردارد تا انشاءالله مشعل ایثار و شهادت از نسلی به نسل دیگر انتقال یابد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش گیلانیان در دفاع مقدس اضافه کرد: گیلان مقام اول را در پشتیبانی جنگ با تلاش های آیت الله احسانبخش کسب کرد و بسیاری از تیپ ها و لشکرهای سایر استان ها از کمک های گیلانی ها بهره مند بودند.

سردار عبدالله پور اذعان کرد: اعزام هزار و 500 کامیونی گیلان در آن ایام زبانزد عام و خاص در کشور بود، همچنین اولین اعزام کامیونی در سال 60 به تعداد 7کامیون بنام امام موسی کاظم (ع) به سرپل ذهاب بود.

وی ادامه داد: اولین اعزام سازماندهی شده زنان در سال 60 از سوی گیلان با مدیریت مادر شهیدان جنیدی بوده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه گیلان دارای 8هزار شهید و 2هزار و 624 آزاد و بیش از 21 هزار جانباز است گفت: گیلان دارای خانواده یک شهید، 13 خانواده سه شهید، 139 خانواده دو شهید و 13 خانواده تک فرزند شهید و 140 خانواده تنها فرزند ذکور شهید است.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه گیلان دارای 160 شهید اهل تسنن است و افزود: گیلان دارای 156 روحانی شهید است.

وی با اشاره به اینکه تنها استاندار شهید کشور شهید انصاری در دروان دفاع مقدس در گیلان ترور شد گفت: تنها وزیر دفاع کشور سیدموسی نامجو از گیلان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: 129 شهید گمنام در این سرزمین تدفین شده اند.

وی با بیان اینکه گیلان مقام اول برگزاری یادواره های شهدا را در قالب های مختلف در کشور دارا است خاطرنشان کرد: لقب قهرمان توسط مقام معظم رهبری به جانشین لشکر قدس گیلان شهید حسین املاکی که در عملیات والفجر 10 بسیجی بغل دستش ماسک نداشت و او ماسک خود را به او داد، اعطا شد.

 

ارسال نظرات