مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه وبویر احمد گفت: 73 دستگاه ماشین آلات مورد نیاز دهیاری های استان با اعتبار50 میلیارد ریال خریداری و تحویل آنها شده است.
کد خبر: ۸۶۶۹۹۶۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

داریوش مظفر در حاشیه همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان گچساران،  افزود: این میزان ماشین آلات بصورت متمرکز خریداری شده است و شامل 50 دستگاه نیسان، پنج دستگاه ماشین آتش نشانی، چهار مورد کمپریسی، 9 دستگاه بیل بک لودر و پنج دستگاه مینی لودر بود.

به گفته وی، 50 میلیارد ریال هزینه شده از محل سازمان دهیاری ها و شهرداری ها در دولت یازدهم و برای تامین ماشین آلات مورد نیاز جهت فعالیت های عمرانی و خدماتی روستاها است.

وی با بیان اینکه، این تعداد خودرو براساس شاخص جمعیت و محرومیت بین شهرستان های استان توزیع شده است، تصریح کرد: تعداد ماشین آلات دهیاری های این استان با افزایش 20 درصدی به300 دستگاه افزایش یافت.

مظفر یادآور شد: هم اکنون 500 دهیاری در استان فعالیت دارند، و برای 273 روستای  دیگر استان، دهیاری پیشنهاد شده که با 110 مورد موافقت شده است.

به گفته وی، این روستاها بین 20 تا 30 خانوار جمعیت دارند و براساس جمعیت و نیازهای مختلف برای آنها تقاضای دهیاری شده است.

مظفر ابراز داشت: 215 میلیارد ریال در سال 94 برای اجرای پروژه های عمرانی بین دهیاری های این استان توزیع شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری از شوراها و دهیاران استان خواست نهایت مراقبت را درصیانت از اموال عمومی بویژه ماشین آلات دهیاری ها انجام دهند.

به گفته داریوش مظفر، از یک هزار و 674 روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد 700 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند و بیش از 400 روستا از خدمات دهیاری بهره مند شده اند.

ارسال نظرات