مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد:
مسئول استانی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش وفاق تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۹۹۲۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
حجت‌الاسلام قاسم مقدم صبح امروز در نشست باخبرنگاران اظهار داشت: همایش وفاق تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استانی با حضور مسئولان استانی و مسئولان تشکل‌های دانشجویی فردا چهارشنبه 15 اردیبشهت ماه ساعت 10 در سالن کشاورزی داشنگاه یاسوج برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این همایش با موضوع شعار سال " تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" و با هدف همدلی و وفاق تشکل‌های دانشجویی و مطالبه آنان از مسئولان متولی از جمله روسای دانشگاه‌ها است.

مقدم با اشاره به اینکه برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی به‌طور ویژه در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد، ابراز کرد: وضعیت برگزاری کرسی‌ها در دانشگاه‌های این استان مطلوب نیست به‌طوری که در بسیاری از این نشست‌ها به جدل کشیده می‌شد.

وی برگزاری کیفی کرسی‌های در دانشگاه را ضروری دانست و گفت: برگزاری کرسی‌ها از نظر کمی کاهش پیدا کرده است و روسای دانشگاه‌ها اجازه نمی‌دهند فتنه گران که با خط دادن توسط برخی در بیرون دانشگاه‌ها توسط تشکل‌ها دعوت می‌شوند به دانشگاه بیایند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تشکل 2 های دانشجویی به سمت برگزاری کرسی‌ها اقتصادی با هدف کمک به توسعه استان و کشور باشند و نباید دانشگاه‌ها به یک باشگاه سیاسی آن هم با خط دادن برخی از بیرون دانشگاه تبدیل شود.

مقدم از تشکیل ساختار کرسی‌های نظریه‌پردازی در استان خبر داد و گفت: رئیس کرسی‌های نظریه‌پردازی در استان کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه یاسوج و اعضا آن سایر روسای دانشگاه‌های استان است و بنا دارند در حوزه‌های مختلف از جمله مناظره و مسئله محور است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان، عنوان کرد: مقرر شد بسیج چند موضوع را ارائه دهد تا چند کرسی نظریه‌پردازی در زمینه‌های مختلف از جمله خاطره شهدا و بحث‌های مختلف در دانشگاه‌ها برگزار شود.

مقدم با تأکید بر اینکه اجرای کنسرت در دانشگاه‌ها جایز نیست، تصریح کرد: در صورتی که در مراسم جشنی گروهی باید موسیقی اجرا کند باید طوری مدیریت شود که مشکلی به وجود نیاید و نباید آنان را به حال خودشان رها کرد.

وی اظهار داشت: اعتکاف دانشجویی در 5 پایگاه در دانشگاه‌های استان استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت که در این زمینه 800 نفر ثبت نام و بیش از 600 نفر شرکت کردند این درحالی است فضای فیزیکی مساجد در دانشگاه‌ها جوابگوی نیاز دانشجویان نیست.

ارسال نظرات