نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان با نور و عطر شهدا نورانی و معطر شده است.
کد خبر: ۸۶۶۹۹۱۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی در کنگره ملی 8هزار شهید گیلان که در میدان شهدای ذهاب برگزار شد با اشاره به جایگاه رفیع شهدا اظهار کرد: کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان با نور و عطر شهدا نورانی و معطر شده است.

وی با بیان اینکه گیلان از استان هایی است که همواره انسان های فرهیخته و مجاهد فی سبیل الله داشته است تصریح کرد: آثار این افتخار در دنیای اسلام هویدا و آشکار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه گیلان در آیین های گذشته مهد ترویج تفکر تشییع بوده است گفت: اسلام در ایران در زمان آل بویه و از استان گیلان اشاعه یافت.

آیت الله قربانی با بیان اینکه میرزاکوچک مجاهدی بود که می خواست حکومت اسلامی بودجود آورد گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری میرزاکوچک خان توانست مینیاتور حکومت اسلامی در این استان ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان رهنمایان، هم نشینانان و استادان خوبی هستند که جانشان را در طبخ اخلاص گذاشتند تا ما در امنیت باشیم.

آیت الله قربانی با بیان اینکه کنگره ملی 8 هزا شهدی گیلان یادآور فداکاری‌های و صداقت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های شهیدان است، گفت: این کنگره در راستای حمایت از دین و اسلام است.

ارسال نظرات