رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خبر داد؛

فروش محصولات دانش بنیان به خارج از کشور در آينده اي نزديك

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: این نوید را می دهم که دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در آینده فروشنده محصولات دانش بنیان به خارج از کشور خواهد بود که در این زمینه برنامه ریزی های آن انجام شده است.
کد خبر: ۸۶۶۹۹۰۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در این جلسه که به همت اداره روابط عمومی و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و با همکاری سایر حوزه های معاونتی برپا شده بود با اشاره به اینکه از این پس بدنبال افزایش کیفیت هستیم نه بدنبال افزایش تعداد دانشجو افزود: کمبود دانشجو را بعنوان یک فرصت تلقی می کنیم و اگر تلاشمان را مضاعف کنیم مطمئنم که به این هدف یعنی ایجاد فرصت های دیگر در اقتصاد مبتنی بر دانش و فن آوری های جدید ، دسترسی پیدا خواهیم کرد.

وی با تاکید به فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال گفت : دانشگاه آزاد اسلامی از این قضیه مستثنی نیست و تاکید ریاست عالیه دانشگاه نیز اینست که 40 درصد درآمد دانشگاه از منابع غیر شهریه تامین شود و مطمئنم اگر درست برنامه ریزی کنیم می توانیم 60 درصد درآمد را غیر شهریه و فقط 40 درصد را روی شهریه برنامه ریزی نماییم و باید بدانیم زمان اقتصاد دانشجو بنیان به اتمام رسیده و باید به دنبال اقتصاد دانش بنیان باشیم .

بدیعی بار دیگر با اشاره به وجود طرح اقتصادی بزرگ ایجاد نیروگاه خورشیدی در این دانشگاه گفت : موافقت نامه های اولیه در مورد ایجاد این نیروگاه به ظرفیت 50 مگاوات گرفته شده است که در مرحله اول آن ظرفیت 10 مگاوات در پیش بینی شده است.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: در این طرح ها دانشگاه می تواند 35 درصد سرمایه گذاری کند و 65 درصد بقیه را باید از طریق سرمایه گذار بیرون از دانشگاه تامین نماید که بحمدالله هم اکنون پشت سر این طرح هم سرمایه گذار خارجی وجود دارد و هم داخلی و خوشبختانه دید وزارت نیرو هم اینست که اینطور نیروگاهها در سطح کشور ساخته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تصریح کرد: برنامه ای را در دستور کار روسای دانشکده ها قرار دادیم و خواستیم در هر دانشکده دو شرکت دانش بنیان به ثبت برسد که البته دانشکده فنی مهندسی هم اکنون موفق به این کار شده و دانشکده های دیگر هم استارت کار را زده اند ، خوشبختانه ظرف 3 ماه گذشته 3 شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده است که جای تشکر دارد.

وی با این نوید که دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در آینده فروشنده محصولات دانش بنیان به خارج از کشور خواهد بود گفت: بعنوان نمونه اساتید ما در حال حاضر تجهیزاتی را در رشته شیمی در دست تولید دارند که جای فروش برای آنها وجود دارد ، طرح هایی که حداقل 4 مقاله ISI وزین را پشت سر خود یدک می کشد.

بدیعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خواست که در زمینه اقتصاد دانش بنیان وقت بیشتری بگذارند و گفت: مطمئم می توانیم از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببریم و بعنوان یک الگو در سطح کشور مطرح شویم و در این زمینه اساتید مجربی داریم که در سطح استان و کشور زبانزد هستند و باید از این فرصت ها استفاده بهینه کرد.

در این جلسه از اساتید شرکت کننده توسط ریاست دانشگاه و معاون آموزشی با اهدای گل قدردانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار