حجت الاسلام صارمي گفت: توجه به انديشه هاي شهيد مطهري در خود سازي فردي امري مهم است.
کد خبر: ۸۶۶۹۸۸۹
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام صارمی ضمن گرامی داشت سالروز شهادت استاد فرزانه مرتضی مطهری به معلمان که انسان سازان نسل ها بوده است، گفت: توجه به نقش معلمین در تربیت جوانان بسیار مهم است.

وي افزود: شهید مطهری یک اسوه ی کامل بودند، یعنی ایشان در یک زمان (همزمان) هم معلم خوبی بود و هم یک شاگرد خوب ، از نظر شهید مطهری هر استادی دست کم باید دو ویژگی داشته باشد ویژگی علمی که شامل بیان ساده، علاقه به تدریس و احاطه بر مطالب است.

حجت الاسلام صارمي ادامه داد: از ديگر ویژگی هاي اخلاقی شهيد مطهري می توان با تقوا، با وضو بودن، رابطه معنوی با شاگردان، خوشرو بودن و عصبانی نشدن اشاره کرد.

نماينده ولي فقيه در سپاه ناحيه ايلام اذعان كرد: یکی از شاگردان استاد می گوید یکروز استاد فرمودند من با اینها (گروه فرقان) مقابله می کنم ممکن است مرا بکشند اما من حرف خودم را می زنم چون می دانم اینها برای دین خطرناکند و این یعنی سرباز ولایت بودن و همین هم باعث شده بود که اعتماد سیاسی امام خمینی(ره) به اين شهيد گرانقدر در عالیترین سطح و کاملا اختصاصی باشد.

حجت الاسلام صارمي؛ راه و رسم شهدای انقلاب بخصوص شهید مطهری(ره) را برای جوانان بسیار مهم دانست و افزود: شهید مطهری دارای صفات بسیاری بود از جمله رازدار بود هیچگاه رازگشایی نمی کرد همچنین میتوان به راستگویی، بینش عمیق و بصیرت نافض اشاره کرد.

در پایان حجت الاسلام صارمی با اشاره به مهم دانستن كتب شهيد مطهري بيان كرد: صرف اینکه ما کتاب و آثار شهید مرتضی مطهری را بخوانیم و به اندیشه های او توجه نداشته باشیم به تنهایی برای خودسازی کافی نیست بلکه باید به عمق این آثار پی ببریم و از آن درس بگیریم.


ارسال نظرات