رئیس دانشگاه شهرکرد در مراسم گرامیداشت روز معلم، کارآفرینی را ساده ترین تعبیر رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در سال 95 دانست.
کد خبر: ۸۶۶۹۸۴۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ شایان شاه‌محمدی در ویژه برنامه روز معلم با حضور قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری، مرادی معاون سیاسی امنیتی استاندار، حجت السلام حمزه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد و دانشگاهیان برگزار شد، ضمن درود به روان شهدا به ویژه شهدای معلم، وظایف این قشر را بسیار خطیر دانست و افزود: معلم در کنار آموزش و انتقال مفاهیم، تربیت و پرورش را نیز به عهده­ داردکه این خود مسئولیت معلم را دو چندان می­کند.

وی با اشاره به رویکرد نظام در سال 95 افزود: ساده­ترین تعبیر از اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، کارآفرینی است و همچنان که شاهدیم کشورهای اروپایی از 80 سال پیش وارد عرصه کارآفرینی شدند و موارد بسیار موفقی از کارآفرینی آنها در حال تسخیر اقتصاد دنیا است و از این جهت ضرورت گسترش کارآفرینی در کشور ما به خوبی مشاهده می­شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد عملکرد دولت برای گسترش کارآفرینی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حرکت دانشگاه به سمت کارآفرینی ضروری است، که در همین راستا دانشگاه می­بایست بستر این حرکت را مهیا نموده و با تأسیس شرکت­های دانش بنیان از انرژی و توانمندی­های اساتید و دانشجویان استفاده نماید.

شامحمدی در ادامه گفت طرح تولید برق با استفاده از انرژی خوشیدی توسط دانشکده فنی دانشگاه شهرکرد، راه­اندازی مرکز آپا (پشتیبانی و امدادرسانی در امور کامپیوتر)، طرح شتابدهی و استفاده از ایده­های استارتاپی برای تأسیس شرکت­های دانش­بنیان دانشجویی، طرح کاشت 22 هکتار گل محمدی در مزرعه­ های پژوهشی دانشگاه، قرارداد معیشت ایل بختیاری، افزایش هزینه پایان نامه ها و طرح پژوهانه را از جمله موارد در دست اقدام دانشگاه شهرکرد برای توسعه اقتصاد و کارآفرینی است.

وی در پایان از تمامی اساتید و دانشجویان این دانشگاه درخواست نمود که با ارائه ایده ها و طرح های خود در راه اندازی و عملکرد شرکتهای دانش بنیان دانشگاه سهیم بوده و ضمن کمک به پیشرفت دانشگاه برای ایران اسلامی افتخار آفرین باشند

ارسال نظرات