مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی در گفتگو با«بسیج»:
صرامی گفت: فاجعه ورامین به دلیل این است که مسئولان با وجود هشدارهای بسیار زیاد در مورد کنترل و نظارت بر شبکه های اجتماعی به وظایف خود عمل نکردند.
کد خبر: ۸۶۶۹۷۳۹
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

مهدی صرامی مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: شبکه های اجتماعی موبایلی در کشور به قدری نابسامان شده که به صورت غیرقانونی سبک و سوژه های کشورهای غربی را ترویج می کنند و این مسئله با هشدارهای کارشناسان و دلسوزان هم سامانی نگرفت.

وی افزود: جنایتی که اخیراً در ورامین در رابطه با دختر تبعه افغانستانی رخ داد یکی از چندین مورد حاد و تأسف انگیزی است که هر هفته و یا هر ماه تکرار می شود و می توان گفت این فاجعه به دلیل این است که مسئولان با وجود هشدارهای بسیار زیاد در مورد کنترل و نظارت بر شبکه های اجتماعی به وظایف خود عمل نکردند.

صرامی خاطر نشان کرد: البته اتفاقی که برای دختر 6 ساله افغانستانی رخ داد به دلیل شرایط قومیتی مقتول از طریق رسانه ها خبری شد، اما این اتفاقات قبیح با تحریکات شبکه های اجتماعی مانند کانال های غیر اخلاقی تلگرام به وجود می آید که دائماً بر سر زبان نوجوانان و جوانان وجود دارد، اگر از مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی درباره علت اینگونه فجایع سوال شود قطعاً بسیاری از این پرونده ها را تحت تأثیر فضای مجازی می دانند.

مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی در خاتمه تأکید کرد: توصیه می شود مسئولان قضایی و اجرایی که در رأس آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته نهایت تلاش خود را در ادامه پیدا نکردن روند غیر قانونی این حوزه داشته باشد.

ارسال نظرات