خبرهای داغ:
امام جمعه شهر آشخانه گفت: به روز بودن شهید مطهری را از جمله ویژگی‌های او و نوشته‌ها و كتاب‌های او متناسب با نیاز جامعه است.
کد خبر: ۸۶۶۹۶۶۷
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احمدزاده، امام جمعه آشخانه در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه گفت:دکتر شریعتی انسان ها را به چهار دسته تقسیم می كند:

١ –آنانی كه وقتی هستند، هستند و  وقتی كه نیستند، نیستند.

حضورشان مبتنی بر فیزیك است. تنها با لمس ابعاد انسانی آنهاست كه قابل فهم می شوند. بنابراین، تنها هویت جسمی دارند.

 ٢ -  آنانی كه وقتی هستند، نیستند و  وقتی كه نیستند، نیستند.

مردگانی متحرك در جهان كه هویت شان را به ازای چیزی فانی واگذاشته اند. بی شخصیت اند و بی اعتبار. هرگز به چشم نمی آیند. مرده و زنده شان یكی است.

٣ -  آنانی كه وقتی هستند، هستند و  وقتی كه نیستند، هستند.

آدم های معتبر و با شخصیت. كسانی كه در بودن شان سرشار از حضورند و در نبودن شان هم تاثیرشان را می گذارند. كسانی كه هماره به خاطر ما می مانند. دوست شان داریم و برای شان ارزش و احترام قائلیم.

 ٤ -  آنانی كه وقتی هستند نیستند و وقتی كه نیستند هستند.

شگفت انگیز ترین آدم ها. در زمان بودن شان چنان قدرتمند و باشكوهند كه ما نمی توانیم حضورشان را دریابیم. اما وقتی كه از پیش ما می روند، نرم نرم آهسته آهسته درك می كنیم، بازمی شناسیم و می فهمیم كه آنان چه بودند، چه می گفتند و چه می خواستند. ما همیشه عاشق این آدم ها هستیم. هزار حرف داریم برای شان. اما وقتی در برابرشان قرار می گیریم قفل بر زبان مان می زنند. اختیار از ما سلب می شود، سكوت می كنیم و درست در زمانی كه می روند یادمان می آید كه چه حرف ها داشتیم و نگفتیم.

وی در ادامه گفت:شهید مطهری از جمله کسانی است كه وقتی هستند نیستند و وقتی كه نیستند هستند.

وی در ادامه افزود:شهید مطهری از تمام امکانات موجود زمان خود برای پر نمودن خلأهای جامعه ایرانی استفاده و در این راستا کتب های مختلفی را ارئه نمود

احمدزاده گفت: به روز بودن شهید مطهری را از جمله ویژگی‌های او ذكر كرد و گفت: نوشته‌ها و كتاب‌های او متناسب با نیاز جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده ابراز امیدواری کرد آحاد جامعه بالاخص جوانان با مطالعه کتاب ها و آثار آن بزرگوار و به تاسی از ایشان، در همه زمینه ها احساس مسؤولیت نموده و به انسان هایی شایسته و مفید برای اجتماع بدل گردند.

امام جمعه آشخانه در پایان بیان داشت: امام خمینی (ره) بیان داشتند که خدمتی که مرحوم مطهری به نسل جوان و دیگران کرده است، کم کسی کرده است. آثاری که از او هست، بی استثناء ، همه ی آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثناء آثارش خوب است». ایشان بی استثناء آثارش خوب است، انسان ساز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها