فرمانده پایگاه بسیج شهید چراغی شرکت سیمان شرق مشهد در گفتگو با "بسیج":
فرمانده پایگاه بسیج شهید چراغی شرکت سیمان شرق مشهد بیان داشت: متاسفانه صنایع کوچک ما پشتوانه ای ندارد و ممکن است با کوچکترین مشکل از هم بپاشد بنابراین باید بصورت هلدینگ درآیند.
کد خبر: ۸۶۶۹۵۵۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
حسن صباغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، بیان داشت: برخی از دولتمردان معتقدند حل مشکلات اقتصادی مستلزم ارتباط با کشورهای دیگر است در صورتی که اگر اقتصاد کشورمان را بر مبنای جهانی پایه ریزی کنیم با ایجاد کوچکترین مشکل، اقتصاد کشورمان نیز دچار تزلزل می شود.

وی بیان داشت: آنچه در اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است اتکا به ظرفیت و توانمندی داخلی  و وابسته نبودن به درامدهای نفتی است.

فرمانده پایگاه بسیج شهید چراغی شرکت سیمان شرق مشهد در ادامه افزود: متاسفانه صنایع کوچک ما پشتوانه ای ندارد و ممکن است با کوچکترین  مشکل ازهم بپاشد بنابراین صنایع کوچک ما باید بصورت هلدینگ در آید بعنوان مثال شرکت دووی کره از تولید خودرو گرفته تا موبایل و قطعات کوچک دیگر فعالیت می کند که اگر در تولید یکی از کالاهای خود دچار مشکل شد از چرخه اقتصاد حذف نشود.

وی اظهار داشت: ما متاسفانه در قیمت تمام شده مواد اولیه برای تولید مشکل داریم و از طرفی کنترل کیفیت درستی روی مواد اولیه نداریم همچنین از منابع خود بطور بهینه استفاده نمی‌کنیم بطوریکه در زمینه مصرف آب جزء پرمصرف ترین کشوهای دنیا هستیم و این امرسبب شده که هزینه محصولات ما در برابر اجناس وارداتی افزایش و کیفیت آن کاهش یابد و مردم به دنبال اجناس خارجی باشند.

رئیس واحد خدمات و پشتیبانی شرکت سیمان شرق مشهد در ادامه بیان داشت: چنانچه ما نتوانیم خود را با تکنولوژی دنیا تطبیق دهیم قطعا از بازار رقابت با کالاهی خارجی حذف خواهیم شد بعنوان نمونه شرکت مدیران خودرو با وارد کردن خودرو mvm سبب شده که متقاضیان با توجه به مقایسه قیمت و کیفیت با خودور داخلی به سمت خرید خودرو خارجی میل پیدا کنند.

وی در پایان نقش بسیج کارگری را در ایجاد روحیه خودباوری کارگران، تولیدکنندگان و صنعتگران و اتکا به منابع و پتانسیل داخلی مهم عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها