عراقچی گفت: بازار همچنان در رکود به سر می برد به طوری که این رکود موجب شده است تا اصناف دیگر بازار قدیمی فرش ایران از جمله عباس آباد را در دست گرفته و کالاهایی از جمله لباس ترکی را در آن جا به فروش برسانند.
کد خبر: ۸۶۶۹۴۴۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی عراقچی، عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف » و در پاسخ به این که آیا برجام توانسته تأثیری بر روی صادرات فرش دستباف بگذارد یا خیر بیان داشت: متأسفانه تاکنون هیچ گونه تغییری در بازار فرش و موضوع صادرات آن صورت نگرفته است، طول می‌کشد تا بتوانیم تأثیرات موضوع برجام را بر روی رونق بازار فرش و صادرات آن ببینیم.

وی در پاسخ به این سوال  که چه میزان بعد از برجام به آمریکا فرش صادر کردید گفت: وضعیت بازار خود آمریکا نیز دچار رکود است بنابراین صادرات چشمگیری صورت نگرفته است و آن چیزی که تاکنون رخ داده است مربوط است به کسانی که از قبل، فرش برای صادرات به آمریکا داشته اند و حالا آن‌ها را به آنجا فرستادند.


وی تأکید کرد: خریداران عمده و بزرگ آمریکایی نیز تاکنون برای خرید فرش ایرانی به ایران سفر نکرده اند، زیرا تجار آمریکایی از قبل برنامه ریزی کرده و اگر قصد خرید داشته باشند پیش از خرید سفارش طرح و رنگ می دهند لذا هنوز معامله با ایران برای آن‌ها جا نیفتاده است و مدتی طول می کشد تا تصمیم بگیرند با ایران معاملات جدی داشته باشند.


وی در رابطه با بازار داخلی فرش نیز  گفت: بازار همچنان در رکود به سر می برد به طوری که این رکود موجب شده است تا اصناف دیگر بازار قدیمی فرش ایران از جمله عباس آباد را در دست گرفته و کالاهایی از جمله لباس ترکی را در آن جا به فروش برسانند زیرا دیگر برای فعالان این بازار فروش فرش به صرفه نیست.

ارسال نظرات