مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور اعلام کرد که هنوز زمان قطعی واریز حقوق و مزایای فروردین ماه بازنشستگان فولاد کشور مشخص نیست اما تاکید کرد که پیگیری آن در دستور کار است.
کد خبر: ۸۶۶۹۴۳۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور اعلام کرد که هنوز زمان قطعی واریز حقوق و مزایای فروردین ماه بازنشستگان فولاد کشور مشخص نیست اما تاکید کرد که پیگیری آن در دستور کار است.

صندوق بازنشستگی  فولاد کشور روز نهم اردیبهشت ماه سالجاری با انتشار اطلاعیه ای، اذعان کرد که باقیمانده حقوق اسفند ماه بازنشستگان ازمحل درآمدهای صندوق به حساب آنها واریز شده که با واریز باقیمانده حقوق اسفند ماه، مطالبات سال ۹۴ بازنشستگان فولاد تسویه شد.
اکبر نوروزی  افزود: برای پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان در بودجه سال 95  یک ردیف خاص تعیین شده که پس از بازگشت بودجه از شورای نگهبان، اقدامات بعدی اجرایی می شود.

وی، به میزان مطالبات صندوق بازنشستگی فولاد کشور از دولت اشاره داشت و به نسیم آنلاین خبر داد که طبق آخرین محاسبات، میزان مطالبات صندوق از دولت 20 هزار میلیارد تومان است. به گفته نوروزی، قرار شده که پرداخت این میزان مطالبات  طبق برنامه ششم توسعه، ظرف مدت پنج سال اجرایی شود.

وی در عین حال خبر داد که در حال حاضر صندوق بازنشستگی فولاد کشور دستکم 700 میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهکار است. مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور، با بیان اینکه برنامه خاصی برای واگذاری شرکت های زیر مجموعه  صندوق ندارد، در عین حال، از مشارکت  بخش خصوصی درخرید سهام شرکت های زیر مجموعه استقبال کرد. به گفته وی، صندوق بازنشستگی فولاد کشور در شرکت دخانیات، سنگ‌ آهن مرکزی، معادن ذغال سنگ طبس و کرمان، سایپا و آلومینیوم ایران سهام دارد و توضیح داد: 55 درصد سهام دخانیات از آن صندوق بازنشستگی فولاد بوده که ارزش ریالی آن 3 هزار میلیارد تومان است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور اعلام کرد ارزش سهام صندوق بازنشستگی کشوری در شرکت سایپا هم یک هزار و 200 میلیارد تومان بوده و افزود که این صندوق از لحاظ مالی ازپتانسیل مالی خوبی برخوردار است اما باید دارایی‌های آن را مدیریت کرد.

وی، خبر داد که در سالجاری شرکت های تحت پوشش این صندوق در قالب یک هلدینگ سرمایه‌گذاری سازماندهی می‌شود که بر این اساس فعالیت اقتصادی گروه جدای از صندوق پیگیری خواهد شد.

نوروزی ،برنامه دیگر صندوق بازنشستگی فولاد در سالجاری را بازنگری در احکام بازنشستگان این صندوق برشمرد و افزود: در کنار این امر بیمه تکمیلی بازنشستگان پیگیری خواهد شد تا مشکلات درمانی آنها نیز حل شود. درحال حاضر 85 هزار بازنشسته صنعت فولاد کشور در زمره اعضای این صندوق فولاد کشور به شمار می‌آیند.

وی، تاکید کرد که سود ده کردن شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد کشور در زمره یکی از  مهمترین برنامه های  سال جاری بوده و از اینکه عمده شرکت های زیر مجموعه صندوق  سود ده نیستند ابراز تاسف کرد.

به گفته مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور، وضعیت مالی شرکت های  تحت پوشش صندوق درحدی نیست که در شرایط  کنونی بتواند نیازهای صندوق را تامین سازد.

وی افزود: وزارت تعاون به عنوان سهمادار  اصلی صندوق  بودجه  مستقلی برای  حمایت مالی از صندوق  ندارد  با این حال، ربیعی ، وزیر تعاون حل مشکلات  صندوق  را در اولیت یک  کاری خود قرار رداده است.

ارسال نظرات