رییس سازمان بسیج سازندگی مازندران: بسیج سازنگی سپاه کربلای مازندران در سال95 سه هزار و پانصد شغل خانگی با موضوع اقتصاد مقاومتی در دست اقدام دارد.
کد خبر: ۸۶۶۹۴۱۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴


خبرگزاری بسیج مازندران،  محمد تقی شریعتی مسئول سازمان بسیج سازندگی مازندران در نشست هفته بسیج سازندگی به خبرنگاران گفت: بسیج سازندگی سپاه کربلا در مازندران ضمن عضویت در کارگروه  اشتغال،  در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استانداری هم عضو می باشد.
شریعتی سیاست بسیج در حوزه اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی را با سیاست  دولت و دستگاههای اجرایی در تعارض ندانست و افزود:  در سال 95 در این موضوع در حوزه های آبزیان، پرورش مرغ بومی، ماکیان، دام سبک و سنگین، کمپوست، زعفران، گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ،  صنایع تبدیلی و ... عملیاتی خواهیم شد.
وی یادآورشد: قریب به 40 میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی کردن موضوعات ذکر شده برآورد شد که برای هر شغل، از سقف 50 میلیون تا 300میلیون ریال وام به کارآفرینان، اعم از بسیجی یا غیر بسیجی ای که دغدغه اشتغال  در استان دارند اختصاص می یابد.
شریعتی  پرورش مرغ بومی را  مانع تولید مرغ صنعتی ندانست و افزود: روستائیان با ورود در موضوع پرورش مرغ بومی(محلی) که در گذشته خودکفایی کشور از حیث تولید گوشت سفید را رقم می زد  موجب رونق اقتصاد روستایی ،  ملی و تامین گوشت مورد نظر می شود و همچنین با حفظ استاندارد تعریف شده هیچ لطمه ای به  پرورش مرغ صنعتی  نخواهد زد لذا مسئولین هم باید در این راه استانداردها را بومی سازی کنند.
 

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها