خبرهای داغ:
مسئول نمایندگي ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج ):
نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج الله تعالي فرجه) استان اصفهان گفت:بصیرت سیاسی بدون معرفت دینی امکان پذیر نیست، که نمونه عینی آن را در حوادث فتنه 88 به خوبی شاهد بودیم کسانی که در برابر این حادثه، دچار سردرگمی شدند و حداقلش سکوت کردند و نتوانستند موضع مناسبی اتخاذ کنند.
کد خبر: ۸۶۶۹۳۷۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

بصیرت سیاسی بدون معرفت دینی امکان پذیر نیستبه گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد،مسئول نمایندگي ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج الله تعالي فرجه) استان اصفهان در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد و در جمع بسیجیان این شهرستان با تبریک ایام ماه رجب و گرامیداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی گفت: توجه و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب از وظایف اصلی بسیج است.

وی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در توصیه به بسیجیان افزود: معرفت دینی و بصیرت سیاسی نقطه اوج سخنان رهبری در توصیه به بسیجیان است و اگر امروز شاهد برنامه های بسیج در قالب حلقه های صالحین هستیم، نشات گرفته از فرمایشات رهبری است.

حجت الاسلام غفاری پور در تشریح این دو مقوله بیان داشت: معرفت دینی با توجه به آن چه در متون اسلامی بدان اشاره شده است و شما مربیان و هادیان سیاسی باید به آن توجه کنید، تنها بیان معارف و دستورات دینی نیست بلکه این تنها یک مقدمه است.

وی در ادامه تصریح کرد: اصل در معرفت دینی بعد از بیان و یادگیری معارف دین، به وجود آوردن ایمان مستقر است و ایمان تنها در سایه عمل ظهور پیدا می کند و حاصل چنین ایمانی به فرموده معصومین، نور است چنان که در صحنه های مختلف انقلاب حتی در زمان کنونی شاهد هستیم افرادی که با وجود آگاهی به معارف دین، ایمان حقیقی درونشان وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج الله تعالي فرجه) استان اصفهان درباره دومین خواسته رهبری نیز افزود: معرفت دینی بدون بصیرت سیاسی  ایجاد گمراهی می کندبصیرت سیاسی بدون معرفت دینی امکان پذیر نیست، ما نمونه عینی آن را در حوادث فتنه 88 به خوبی شاهد بودیم کسانی که در برابر این حادثه، دچار سردرگمی شدند و حداقلش سکوت کردند و نتوانستند موضع مناسبی اتخاذ کنند.

وی در ادامه درباره ابعاد بصیرت سیاسی به خصوص با توجه به شرایط کنونی ایران در جهان و منطقه خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی از توطئه های جدید دشمن در یک سال اخیر، ورود به حوزه های علمیه است که دشمن معتقد است حوزه و دانشگاه دو مکان کادرساز اصلی جامعه است که باید حوزه ها را نیز همانند دانشگاه ها به سمت سکولار شدن پیش برد.

حجت الاسلام غفاری پور درباره اهمیت دشمن شناسی با توجه به دیدگاه های سیاسی امروز جامعه بیان کرد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب که تنها دو گروه و حزب در جامعه اسلامی وجود دارد، انقلابی و غیرانقلابی، شاهد ظهور دو نگاه در کشور هستیم، یک نگاه مردم سالاری دینی و دوم نگاه مردم سالاری سکولار.

وی در تشریح ابعاد این دو نگاه ابراز داشت: مردم سالاری دینی دارای ابعادی چون، تکلیف گرایی، اتکا به ولایت فقیه، و فصل الخطاب قرار دادن رهبری است و از ویژگی های بارز این نگاه، استکبارستیزی، تأکید بر اصول نظام، مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج الله تعالي فرجه) استان اصفهان درباره دیدگاه مردم سالاری سکولار و ویژگی های آن نیز افزود: آنچه امروز در سطح جامعه شاهد هستیم و بعضی مسؤولین به دنبال ترویج آن هستند، دقیقا همان نگاه مردم سالاری سکولار است و آن ترویج تجمل گرایی، توجه به اقتصاد آزاد و رها کردن فضای فرهنگی جامعه، مسامحه در رابطه با قدرت های خارجی و عملگرایی فایده محور و تعامل و سازش با نظام سلطه از ویژگی های بارز آن است.

وی با اشاره به توطئه اصلی دشمنان، که همان تغییر نظام اسلامی نیز گفت: اظهارات خود مقامات آمریکایی که هدف ما از توافق مهار ایران بود نه رابطه، و مهار به معنای تغییر رفتار ایران است، گواهی بر این مسأله است و برای رسیدن به هدف خود و تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران 6 مرحله، تغییر سلائق و ذائقه ها، عواطف، ادراک، باور های دینی، عزم و اراده و تغییر در عمل را پیش بینی کرده اند.

حجت الاسلام غفاری پور در ادامه درباره راهبردهای عملیاتی جبهه استکبار نیز بیان داشت: احیاء سکولاریسم، ترویج لیبرالیسم فرهنگی و ابتذال، نفوذ در حاکمیت که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و توطئه های دشمن برای نفوذ در مجلس و ریاست جمهوری برای نفوذ در رهبری باید بسیار مورد توجه قرار گیرد که دشمنان برای رسیدن به اهداف خود مردم به چه سمتی ببرند و رای مردم را به نفع خود تغییر دهند.

وی با اشاره به نقشه جدید آمریکا در مصادره اموال ایران نیز خاطر نشان کرد: تغییر چهره استکبار و به تعبیر رهبری بزک کردن آمریکا از دیگر راهبردهای عملیاتی دشمن است که کسانی در داخل کشور با بزک کردن چهره آمریکا، به نیروهای انقلابی می تازند که نمونه آن دزدی از اموال ایران است که به جای ایستادگی در برابر این اقدام آمریکا، آن را یا نتیجه رفتار دولت قبل می دانند یا بعضی از انقلابی ها را مقصر می دانند.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج الله تعالي فرجه) استان اصفهان درباره دیگر راهبردهای عملیاتی دشمن افزود: تضعیف نهادهای انقلابی هم چون شورای نگهبان، بسیج و سپاه، ترویج سبک زندگی غربی، مقبولیت زدایی از نظام، القاء تقابل های دروغین که از ابزارهای ارتباطی، رسانه های خبری و فعال نمودن اتاق های فکرشان که مهمترین پایگاه اسلام شناسی در اسرائیل قرار دارد، استفاده می کنند.

در پايان  این مراسم از مربيان و مديران برتر با اهدا لوح تقدير و هديه تقدير به عمل آمد و به رسم یادبود هدیه ای به  پايوران ناحيه اهداء گرديد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها