فرماندار تربت جام در آیین تجلیل از کار و کارگری:

راه اندازی یک کارخانه و ایجاد یک شغل عبادت است/ در هدر رفت منابع ملی مسابقه گذاشتیم

فرماندار تربت جام بیان داشت: متأسفانه در هدر رفت و در مصرف بی رویه منابع ملی مسابقه گذاشتیم و این روند با تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی هم خوانی ندارد.
کد خبر: ۸۶۶۹۱۵۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علی رستمی در آیین تجلیل از کار و گارگری به نقش کار و کارگر در جامعه اشاره داشت و گفت: استراتژی کلی نظام و رسالت همه قوای سه گانه تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی با اقدام وعمل است.

وی با ابراز تأسف از این که در هدر رفت و در مصرف بی رویه  منابع ملی مسابقه گذاشتیم و این  روند با تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی هم خوانی ندارد عنوان کرد: کارگران قشر مظلوم جامعه هستند بنابراین راه اندازی یک کارخانه و ایجاد یک شغل عبادت است.

 وی سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم  را از اولویت کار دولت دانست و اظهارداشت: دولت باید برای رونق اقتصادی به واحدهای صنعتی که خوابیده است کمک کند تا راه اندازی شوند.

علی رستمی با بیان این مطلب که آمریکا صلاح نظام ما را در هیچ حوزه ای نمی خواهد تاکید کرد: هر کجا لازم باشد با مشت آهنین به دهان استکبار جهانی و آمریکا می زنیم و به آمریکا بد بین بودیم و خواهیم بود.

در ادامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تربت جام با تجلیل از مقام کارگری و فلسفه وجودی آن گفت: اسلام عزیز بیش از هر فرهنگی به کار و کارگری توجه دارد.

حجت الاسلام سید جعفر احمدی افزود: پیامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) هم کارگری می کردند و هم کار و کارگری را یک ارزش مقدس به جامعه ارائه کردند.

وی با اشاره به این که کار وتلاش در جامعه یک ارزش است اضافه کرد: جامعه کارگری وفادار به نظام در تمام صحنه های انقلاب حضور فعال و چشم گیر دارند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه تک تک مردم در اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف است  و فرهنگ اسلامی ما ایجاب می کند که از تولید داخلی استفاده کنیم و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می خواهد که تاکنون کمتر عمل کرده ایم.

دراین همایش رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تربت جام گفت: در سال گذشته برای تعداد ۱۵۳ نفر از کارگران اخراجی تشکیل پرونده صورت پذیرفت که تعداد ۱۴۷ نفر بیمه بیکاری دریافت کردند.

محمدی تاکید کرد: مهمترین مسئولیت کارگران درست انجام دادن کار و افزایش کیفیت کار و بالا بردم مهارت کار می باشد.

وی افزود: هفته کار و کارگری فرصت مناسبی برای  قدر دانی از زحمات قشر کارگر است که در جهت اعتلای رشد و توسعه  کشور زحمت می کشند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید برونسی بیان داشت: قهرمانان واقعی ما قشر کارگری است که در هشت سال دفاع مقدس در مقابل ایادی استکبار جهانی ایستادند و جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تربت جام با اشاره به فعالیت های تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در شهرستان ۷۸ کارگری و کارفرمایی فعالیت دارد و شهرستان تربت جام سومین شهراستان در تشکیل تشکل های کارگری و کار فرمایی می باشد.

درخور ذکراست؛ در پایان آیین تجلیل از جامعه کارگری به تعدادی از کارگران نمونه شهرستان هدایایی تقدیم شد.

گفتنی است ؛آیین تجلیل از جامعه کارگری و کارگران نمونه به مناسبت هفته بسیج کارگری با حضور جمعی از مسئولان اجرایی،نظامی به همت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و بسیج کارگری تربت جام در سالن تربیت شهرستان برگزار شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار