عضوکمیسیون عمران مجلس در گفتگو با «بسیج»: گزارش برداشت 6 هزار میلیارد تومانی از بانک مرکزی به مجلس رسید

چرا نهادهای نظارتی در مورد برداشت‌های غیرقانونی دولت واکنش نشان نمی‌دهند؟

علیرضا خسروی گفت: گزارشات برداشت 6 هزار میلیاردی رسیده و دولت تابحال دلایل قانع کننده‎ای را به مجلس ارائه نکرده است.
کد خبر: ۸۶۶۹۱۲۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و عضوکمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به برداشت 6 هزار میلیاردی دولت یازدهم اظهار داشت: رویه برداشت دولت ها مشابه است. به طور طبیعی بر اساس یک سری هزینه تراشی و قراردادهایی  برداشت‎های متفاوت در بودجه جاری انجام می‌شود و  میزان آن در بودجه سنواتی متغیر است اما برخی از برداشت‌ها غیرقانونی و بدون علت بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: گزارشات برداشت 6 هزار میلیاردی به مجلس رسیده است اما دولت تابحال دلایل قانع کننده‎ای را به مجلس ارائه نکرده است.

وی با بیان اینکه برداشت غیر قانونی مالی توجیه پذیر نیست افزود: ما در راستای اتفاقات اینچنینی کمبود قانون نداریم. سوالی که پیش می‌آید این است که چرا نهادهای رسیدگی کننده از جمله دیوان محاسبات و سازمان بازرسی سکوت می‎کنند و یا در موعد مقرر که زنگ خطر ها به صدا درمی‎آید واکنشی نشان نمی‎دهند؟!

نماینده مردم سمنان خاطر نشان کرد :در این مجلس کارهای مربوط به رسیدگی قانونی شکل گرفت ولی با توجه به اتمام عمر مجلس دهم به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: استقلال بانک مرکزی و صندوق توسعه مولفه ضروری است تا این نهادهای حساس زیر بلیت دولت نباشند. در برخی کشورها اداره این نهادها به شکل ترکیبی از سوی قوا انجام می‌شود و چنین طرحی در این مجلس کلید زده شد ولی کفاف پیگیری نهایی صورت نگرفت. جدا کردن عملکرد و اداره  بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ضروری است.

ارسال نظرات