خبرهای داغ:
رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: شهدای روحانی به دلیل آنکه دین خدا را هم در زبان و هم در عمل یاری کردند، جایگاه و مقام ممتازتری نسبت به سایر شهدا دارند.
کد خبر: ۸۶۶۹۰۴۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری طی سخنانی در یادواره 126 شهید طلبه مدرسه علمیه امام باقر(ع) با بیان اینکه ایمان به خدا و قیامت در زندگی شهدا تجلی عینی داشت اظهار کرد: شهدای روحانیت به طور خاص در عمل ثابت کردند که به قیامت و کار برای رضای خدا ایمان و باور دارند و این دنیای زودگذر و فانی، ارزش دل بستن ندارد.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد شهدای ما زیر 30 سال سن داشته‌اند، افزود: ما باید به تأسی از شهدا، فراتر از حرف و زبان، در عمل خود به تبلیغ دین خدا و دفاع از آن بپردازیم تا بتوانیم همچون آنان به سعادت ابدی دست یابیم.

این کارشناس دینی با بیان اینکه شهدای روحانی به مقام حق‌الیقین رسیده بودند، اظهار کرد: بی‌شک در میان همه شهیدان، شهدای روحانی از یک امتیاز و جایگاه بالاتری برخوردار هستند به این خاطر که هم با زبان خود و هم در مقام عمل ایمان به آخرت و باور به خدا را نشان دادند و به این شکل برای همه تاریخ الگو شدند.

وی با اشاره به اینکه فرصت در این دنیای مادی محدود و مناصب آن بسیار معدود است، خاطرنشان کرد: زندگی جهادی و تلاش در مسیر کسب رضای الهی یک منطق کاملاً عقلانی دارد جدای از آنکه دارای منطقی دینی و الهی است.

ماندگاری افزود: شهدا هم اهل مجاهدت بودند و هم اهل مراقبت و در این میان شهدای روحانی به دلیل یاری کردن دین خدا در مقام سخن و عمل، جایگاه ممتازتری دارند.
ارسال نظرات