استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اقتصاد مقاومتی و واگذاری برخی از پروژه های عمرانی استان به بخش خصوصی دو برنامه اساسی و اولویت دار استان در سال جاری است.
کد خبر: ۸۶۶۹۰۳۷
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

سیدموسی خادمی در جلسه شورای اداری استان گفت: هرچند ماهیت و جنس پروژه ها دولتی و این آمادگی برای واگذاری کم باشد، اما با این حال تلاش شود، پروژه هایی که قابل و دارای شرایط اند به متقاضیان بخش خصوصی واگذار گردد.

استاندار اظهار داشت: به دلیل تعدد بالای پروژه ها و محدود بودن منابع مالی دولت، شاید باعث انباشته شدن پروژه های نیمه تمام و در دست اجرا شود، به هیمن خاطر مسئولین دستگاه های اجرائی استان باید با تدبیر، ابتکار عمل و مدیریت عالی خود، برای این مهم راه حل پیدا کنند.

خادمی تصریح کرد: کار در استان سختی و مشکلات خاص خود را دارد و مدیران در شرایط سخت و تنگنا مبتکرانه بسیاری از امور را تحقق بخشیده اند و در شرایط کمی منابع و بی پولی، دستگاه های اجرای باید تلاش کنند، به شیوه های دیگری با کمک و یاری کارشناسان به پروژه ها رونق بخشند و آنها را به سرانجام برسانند.

استاندار از مدیرکل جهاد کشاورزی به دلیل انجام تعهد این بخش در اغلب پروژه ها، آن هم در شرایط کمی منابع، تقدیر کرد و افزود: اگر مدیران تلاش و تدبر کنند، راه های مختلفی برای رفع موانع و مشکلات وجود دارد تا بتوانند برمشکلات فایق آیند.

خادمی با بیان اینکه، اگر منابع مالی کافی برای همه پروژه ها باشد، دیگر نیازی به ابتکار و هنر مدیریتی برای سرانجام رساند آنها لازم نیست، تاکید کرد: من از همه مدیران دستگاه های اجرائی می خواهم تا یک الگو برای به سرانجام رساندن پروژه های خود ارائه دهند.

رئیس شورای اداری استان گفت: مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و دولت بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و همه مدیران بخش های مختلف اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان باید پای کار بیایند و عملکرد روزانه داشته باشند.

استاندار با تبریک روز معلم، ابراز داشت: دولت هفتگی از ما گزارش عملکرد بخصوص در حوزه اقتصاد مقاومتی می خواهد و سه هفته است که این گزارشات هر هفته روزهای پنج شنبه به هیات دولت ارسال می شود.

خادمی با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت شهیدعلامه مرتضی مطهری، اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرائی روزهای چهارشنبه گزارش عملکرد هفتگی خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال کنند و هر مدیری سه هفته متوالی کوتاهی کند، گزارش آن به وزارتخانه مربوطه ارسال می شود.

استاندار یادآور شد: مسئولین و مردم ما به خوبی نشان داده اند، هر جا و در هر عرصه ای که پای کار آمده اند، تلاش کرده اند، هزینه گذاشته اند، موفق عمل شده و اکنون که برنامه های دولت تدوین، تصویب و سیاست وزارتخانه ها ابلاغ شده که اقتصاد مقاومتی باید عملی و اجرائی شود، در استان هم باید این مهم تحقق یابد.

خادمی به موضوع 18همین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که 28 اردیبهشت ماه جاری در یاسوج برگذار می شود، تاکید کرد: همه مدیران با همه ظرفیت های دستگاهی و تدبیر مدیریتی خود زمینه را برای حضور و مشارکت خیرین فراهم کنند.

استاندار با تبریک هفته کارگر، گفت: هر مدیر در جایگاه مدیریتی و تدبیری که دارد، یک یا چند خیر از دوستان، پیمانکاران، تجار و کسبه، سرمایه گذاران، تولید کنندگان، صنعتکران، ورزشکاران، متمکنین را پای کار بیاورد و هر بانک در استان یک مدرسه را بسازد.

خادمی افزود: در دو جشنواره شانزدهم و هفتدهم که در تهران برگزار شد، بیش از 26 میلیارد تومان تعهد شد که عمده آن محقق شده است و باید تلاش کرد، این بار هم، این جشنواره پربارتر از گذشته باشد.

استاندار یادآور شد: خیرین مدرسه ساز ظرفیت بزرگی است تا با کمک آنها بتوان در شرایط سخت منابع مالی، مشکل فضای آموزشی استان را به طور نسبی سامان بخشید.

ارسال نظرات