موسی خادمی خبر داد:

200 واحد راکد تولیدی استان در سال اقتصاد مقاومتی فعال می شوند

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از برنامه ریزی برای فعالیت بیش از 200 واحد راکد به واحدهای فعال استان در سال اقتصاد مقاومتی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۹۰۳۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

سیدموسی خادمی در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان، افزود: برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل استان و بخش خصوصی بر این باشد که هر هفته، هفت تا هشت واحد راکد وارد چرخه تولید استان شود.

استاندار تاکید کرد: بخش دولتی و بخش خصوصی در استان تلاش کنند علاوه بر برنامه های ملی، چند فعالیت و کار موثر بومی و استانی را برای امسال در بخش اقتصاد مقاومتی در استان به انجام برسانند.

خادمی اظهار داشت: به دلیل نبود صنایع بزرگ و کارخانجات در استان، فعالیت اقتصادی استان با درصد بالائی وابسته به فعالیت های دولتی از جمله طرح ها و پروژه ها در همه بخش هاست و این مشکل عمده و جدی کهگیلویه وبویراحمد برای اشتغال، جویندگان کار و نرخ بیکاری است.

استاندار از دیگر مشکلات اشتغال و تولید در استان را غیر فعال و راکد بودن نزدیک به 40 درصد از بنگاه های اقتصادی استان برشمرد و افزود: مشکلات و مسائل داخلی استان را باید داخل خود استان و با کمک همه دستگاه ها، بانک ها، کارآفرینان، صنعتگران، تولیدکنندگان و کمیته های مربوطه حل کرد.

خادمی با تبریک به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم و تسلیت به مناسبت شهادت علامه شهید مرتضی مطهری، کارآفرینی، اشتغال و تولید را وظیفه بخش خصوصی دانست و ابراز داشت: دولت مجری قانون و نظارت کننده برقانون و حامی بخش خصوصی در این عرصه می باشد.

استاندار با بیان اینکه، مشکلات واحدهای تولیدی در استان راه حل بومی دارد، افزود: تعامل بیشتر بین بخش خصوصی، دولتی و بانک ها راه حل کار است.

وی با بیان اینکه، نباید منتظر منابع محدود دولتی ماند و دولت ستاد تسهیل را برای رفع مشکلات تولید، تاسیس و فعال کرده است، ابراز داشت: بخش خصوصی هم با تدبیر و برنامه وارد عمل شود و ما منتظر ارائه راهکار، برنامه و پیشنهاد از سوی بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی استان هستیم.

استاندار تاکید کرد: کهگیلویه وبویراحمد برخوردار از معادن متنوع و خوبی است و بخش خصوصی برای فعال کردن این بخش هم برنامه ریزی داشته باشد.

در این نشست از سوی بخش خصوصی یک دسته گل به خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد اهداء شد.

ارسال نظرات