خبرهای داغ:
مدیرعامل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه درفروردین امسال، از گمرکات این استان بیش از 110 هزار تن کالا به ارزش بیش از 50 میلیون دلار به 37 کشور جهان ازگمرکات استان صادرشده است، افزود: کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و ترکیه مجموعاً به میزان 85 درصد، بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده¬اند.
کد خبر: ۸۶۶۹۰۲۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسدالله احمدی ونهری اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 10 درصد افزایش و از لحاظ ارزش 18 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: گمرکات استان اصفهان تا پایان فروردین 95 بیش از 64 میلیارد ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.
به گفته وی، عمده ترین گروه کالاهای صادراتی در این مدت کالاهای مواد پتروشیمی، آهن و فولاد، فرش، محصولات لبنی، مصنوعات از آهنبوده که مجموعا با اختصاص 83 درصد از وزن و ارزش، بیشترین سهم را طی این مدت داشته است.
مدیرعامل گمرکات استان اصفهان بیان کرد: در فروردین ماه مجموع تشریفات واردات بیش از 5 هزار تن کالا در گمرک اصفهان به ارزش بیش از 17 میلیون دلار بوده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش13 درصد و از لحاظ وزن 22 درصد افزایش داشته است.
وی یادآور شد: عمده ترین کالاهای وارداتی ماشین آلات مکانیکی، چدن آهن و فولاد، کاغذ و مقوا، ماشین آلات برقی، محصولات سرامیکی استس و کشورهای آلمان، چین، ایتالیا، هند و سوئد از حیث ارزش بیشترین سهم را در اختیار دارند.
احمدی ونهری همچنین در خصوص امور مسافری، گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت 24 ساعته، تا پایان فروردین امسال تشریفات امور مسافری بیش از 57 هزار و 362 مسافر ورودی و خروجی را انجام داده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد رشد داشته است.
به گفته وی تا پایان فروردین ماه جاری از طریق گمرک امانات پستی استان اصفهان بیش از 1471 بسته پستی اعم از سوغات و هدیه به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال و به وزن پنج تن ارسال و دریافت شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش46 درصد افزایش و از لحاظ وزن 20 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان، در خصوص پرونده های قاچاق کالا، بیان کرد: با توجه به افزایش مبارزه با قاچاق کالا وکنترل راه های مواصلاتی طی فروردین 95 تعداد 42 فقره پرونده مظنون به قاچاق، کشف شده توسط سازمان های کاشف دیگر، به ارزش بیش از 21 میلیارد ریال در واحد حقوقی قضایی گمرک اصفهان در حال بررسی اسناد، مدارک و پیگیری است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 28 درصد کاهش واز لحاظ تعداد پرونده چهار درصد کاهش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: گمرکات استان اصفهان تا پایان فروردین 95 بیش از 64 میلیارد ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل 61 درصد افزایش یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها