خبرهای داغ:
به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید میثمی:

یادواره شهدای روحانی پردیسان قم برگزار شد

به همت پایگاه شهید میثمی ناحیه امام حسن مجتبی (ع) یادواره شهدای روحانی در مسجد حضرت زینب (س) شهر پردیسان قم برگزار گردید.
کد خبر: ۸۶۶۹۰۰۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری سخنران این مراسم خاطر نشان کرد: حوزه و روحانیت به عنوان چشم بیدار انقلاب و نظام در تمام سطح ها اعم از مرجعیت،جامعه مدرسین، طلبه ها و استادان باید گفتمان جهادی و انقلابی در حوزه انقلابی را ترویج و فضای عمومی جامعه را فضای مقاومت و ایثار کنند.

کعبی افزود: تنها یک مورد جهاد اختلافی است که علما می گویند منوط به اذن ولی و حاکم است و آن جهاد ابتدایی است و برخی از مراجع تقلید نیز می گویند اذن فقیه جامع الشرایطی که مصلحت در مورد آن محقق شود کافی است. و جهاد ابتدایی یعنی آنکه جامعه اسلامی آنچنان قوی و قدرتمند باشد که برای گسترش کلمه الله، جهان کفر را به اسلام دعوت کند.

کعبی در ادامه افزود: متأسفانه وضعيت كشورهاي اسلامي امروز به گونه اي است كه هر كجاي جهان كه بگرديم جهاد ما دفاعي است نه ابتدايي، و جامعه اسلامي نيز در وضعيت ضعف به سر مي برد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: برخي سرزمين هاي اسلامي توسط دشمنان غضب شده است و كشورهاي استعمارگر نيز از نظر سياسي و اقتصادي بر كشورهاي اسلامي سيطره دارند، به همين دليل جهاد ما در شرايط كنوني جهاد دفاعي و براي پاسداري از كيان اسلام و حكومت الهي است.

وی افزود: بايد با روحيه بسيجي و رزم جهادي حركت علمي داشته باشيم، همه جامعه اسلامي نمي توانند وارد جنگ نظامي شوند بلكه عده اي بايد با روحيه بسيجي دنبال تحصيل علم براي تقويت نظام اسلامي باشند.

كعبي در ادامه بيان داشت: در وجود حوزه هاي علميه، روحيه جهاد و آماده كردن جامعه براي حركت به سمت «الله» نهفته است و تنها وظيفه آنها مانند دانشگاه ها، تعليم و تعلم نيست و بايد براي پيشرفت و تعالي جامعه اسلامي تلاش كنند.

وي با اشاره به اركان اصلي تحقق پيشرفت جامعه اسلامي خاطرنشان كرد: جهاد در راه خداوند، اجراي فقه و شريعت، اجراي عدالت، تحقق مصالح عمومي و رونق اقتصادي از اركان اصلي پيشرفت جامعه اسلامي است.

وي اظهار داشت: تصور نكنيم جهاد، بسيج و حمل سلاح در راه خدا وظيفه ما نيست، ما براي نصرت دين طلبه شديم، طلبه بايد علاوه بر ويژگي ذاتي خود كه علم آموزي است؛ عالم، زاهد و مجاهد في سبيل الله باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: اگر روزي اسلام به ما طلبه ها نياز داشته باشد كه سلاح به دست گرفته و براي دفاع از دين خدا با دشمن بجنگم، بايد تا مرز شهادت آماده باشيم

كعبي بيان داشت: روحانياني كه در دفاع مقدس حاضرشده و كساني كه در دفاع از كيان اهل بيت(ع) به سوريه و عتبات عاليات اعزام مي شوند بايد به عنوان الگو در حوزه هاي علميه مطرح شوند.

در ادامه با ورود شهید مدافع حرم به مراسم، مراسم رنگ و بوی دیگر گرفت و پدر شهید مدافع حرم حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی مالامیری اشعاری در رابطه با پسر شهیدش خواند.

و در ادامه مداح اهل بیت(ع) حاج مهدی سلحشور به مداحی پرداخت.

لازم به ذکر است يادواره شهداي روحاني به مدت سه شب در مسجد حضرت زينب(س) پرديسان قم برگزار مي شود كه قرار است در شب هاي دوم و سوم به ترتيب حجت اسلام والمسلمين مجتبي ذالنوري منتخب مردم قم در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و محمد رضا تويسركاني مسئول نمايندگي ولي ‌فقيه در سازمان بسيج مستضعفين سخنراني كنند.
ارسال نظرات