خبرهای داغ:
كارشناس مباحث تربيتي در حوزه كودك و نوجوان با بیان اینکه اگر زن و مردی بخواهند خوب زندگی کنند، باید تحت یک فرمول زندگی کنند، گفت: فرمول‌های خوب زندگی کردن شامل شناخت نیازها و ویژگی‌های یکدیگر است.
کد خبر: ۸۶۶۸۷۶۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام دکتر سيدعليرضا تراشيون امروز در سلسله جلسات سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در مجتمع رفاهی فرهنگیان همدان که با حضور معلمان و والدین برگزار شد، اظهار داشت: اگر زن و مردی بخواهند خوب زندگی کنند، باید تحت یک فرمول زندگی کنند.

وی افزود: فرمول‌های خوب زندگی کردن شامل شناخت نیازها و ویژگی‌های یکدیگر است چراکه طبیعت یک زندگی خوب این است که زن و مرد به نیازهای یکدیگر توجه کنند.

كارشناس مباحث تربيتي در حوزه كودك و نوجوان در خصوص 9 حسن خودآگاهی در مورد فرزندان عنوان کرد: اول باید نیاز های فرزندمان را بشناسیم و باید بدانیم آنها چه ویژگی‌هایی دارند و یک شناخت از آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وقتی خود را بشناسیم یکسری ویژگی‌هایی نسبت به فرزندان در والدین ایجاد می‌شود، افزود: مورد دوم این است که برای فرزندانمان ارزش‌های منطقی قائل باشیم و اعتقادات او را بپذیریم.

تراشیون در مورد شناخت فرزندان و والدین گفت: معمولا وقتی فرزندان را بشناسیم احساس رضایتمندی می‌کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا والدین احساس رضایتمندی از یکدیگر ندارند، گفت: آمارها نشان می‌دهد که 55 درصد مردان از زنان خود راضی نیستند و زنان 86 درصد از مردان خود راضی نیستند که این آمار بسیار خطرناکی بوده و علت این نارضایتی ها نیز نشناختن یکدیگر است.

كارشناس مباحث تربيتي در حوزه كودك و نوجوان در مورد فشارهای روحی و روانی فرزندان بیان کرد: پدیده‌ای که در میان دختران دبیرستانی در حال رخ دادن هست عشق به هم سال خود است.

وی ادامه داد: دلایل فشار روحی و روانی آنان این است که باید به آنها اهمیت داد و نیاز عاطفی او را افزایش دهیم تا آغوش گرم و عاطفه را در بیرون از خانه نبیند.

تراشیون اضافه کرد: فرزندانمان را سرزنش و تحقیر نکنیم چراکه علت مشکل فرزندان زاییده محیط زندگی اوست و باید والدین دلیل مشکلات آنان را در خود بجویند.

وی با بیان اینکه اگر فرزندانمان را خوب بشناسیم همکاریشان بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: باید برای فرزندان خود مشاور و مشورت دهنده خوبی باشیم.

كارشناس مباحث تربيتي در حوزه كودك و نوجوان 7 محور برای شناخت فرزندان پیش دبستانی و دبیرستانی عنوان کرد و بیان داشت: باید ویژگی های فیزیکی، جنسیتی، اجتماعی و معنوی و ابعاد تاریک و لایه‌های پنهان آنها را بشناسیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که با مدرنیزه شدن جوامع بشری و با وجود سنت‌های صحیح گذشته، آیا می توانیم روابط خانوادگی را با توجه به سبک جدید حفظ کنیم، بیان کرد: این جوامع محاسن و معایبی را دارند اما نگاه ما به دنیای مدرن نباید منفی باشد.

تراشیون افزود: هنر انسان این است که براساس شرایطی که به وجود می آید خود را به صورت صحیح وفق دهد و راه‌هایی که آسیب است را شناسایی و پیشگیری کنیم.

وی یکی از آسیب های جوامع مدرنیزه را کمرنگ شدن صله رحم و ارتباطات اجتماعی انسان به دلیل تکنولوژی و امکانات پیرامون او دانست و گفت: راه حل این مشکلات این است که وقتی به مهمانی می رویم تلفن همراه خود را در اتومبیل بگذاریم و تدابیریدر این زمینه اندیشیده شود.

كارشناس مباحث تربيتي در حوزه كودك و نوجوان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با وجود فرهنگ فرزندسالاری امروز در راستای اطاعت‌پذیری فرزند چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید، گفت: سالار بودن دارای معنای استبدادی بوده و این به معنای بدی است بنابراین باید ریشه سالاری را در زندگی زد و نباید به سمت فرزند سالاری و ... رفت.

وی با بیان اینکه راهکار ساده این است که والدین و فرزند هر کدام نقش خود را بازی کنند، ادامه داد: مادران به طور ناخودآگاه به فرزندان خود بیشتر اهمیت می دهند و این فضای فرزندسالاری را در خانه ایجاد می کند.

تراشیون ابراز داشت: وقتی یک زن احترام همسرش را رعایت کند و حرمت او را در حضور فرزند رعایت کند فرزند تحت تاثیر قرار می گیرد و به پدرش احترام می گذارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه با توجه به فرا رسیدن امتحانات پایان سال، چه راهکارهایی وجود دارد که فرزندان به برنامه‌های تلویزیونی غیرمرتبط به سن آنان کمتر علاقه نشان دهند، افزود: مصلحت نسبت به هر چیزی در زندگی اولویت دارد و مصلحت بر منفعت اولویت دارد بنابراین باید مصلحت اندیشی کنیم.

كارشناس مباحث تربيتي در حوزه كودك و نوجوان تصریح کرد: زمان بندی تماشای تلویزیون را در خانه رواج کنیم.

وی با بیان اینکه تماشای تلویزیون باید برنامه محور باشد، گفت: زمان پخش برنامه های مناسب و مفید را بدانیم، همان ساعت تلویزیون را روشن کنیم بعد از تماشای برنامه مورد نظر آن را خاموش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات