خبرگزاری بسیج: همزمان با اجرای ده ها ویژه برنامه زیست محیطی در هفته زمین پاک از سوی شهرداری منطقه 20، خیابان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پاکسازی شد.
کد خبر: ۸۶۶۸۷۳۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سعید شیرازی معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 بابیان اینکه ویژه برنامه های هفته زمین پاک با مشارکت دو معاونت امورشهری و اجتماعی در حال اجراست، گفت: طرح پاک سازی زیست محیطی خیابان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان پرترددترین معبر منطقه 20 با حضور شهروندان دوست دار محیط زیست و دانش آموزان این منطقه جنوبی برگزار شد.

شیرازی ایجاد حساسیت در شهروندان نسبت به امر حفظ محیط زیست و اهمیت داشتن زمین پاک را یکی از مهمترین اهداف ویژه برنامه های این هفته برشمرد و افزود: علاوه بر آموزش های شهروندی که به صورت مستمر اجرا می شود، در این هفته دوره های آموزشی ویژه بانوان خانه دار با موضوع تفکیک پسماندهای خانگی نیز ارائه می شود تا با نهادینه شدن این امر، کاهش تولید زباله شهری محقق شود.  

وی به تشکیل زنجیره انسانی با حضور 250 شهروند اشاره کرد و گفت: نواخته شدن زنگ بازیافت، نمایش های عروسکی، جمع آوری پسماند خشک از مدارس و اجرای مسابقات موضوعی از دیگر برنامه هایی است که برای هفته زمین پاک تدارک دیده شده و در محلات 20 گانه در حال اجراست.

شیرازی با اشاره به اینکه ناحیه 7 منطقه 20 در محدوده حریم قرار دارد، افزود: با توجه به اینکه مدیریت شهری مسئولیت خدمات رسانی به روستاها را ندارد ولی درتمامی برنامه ریزی ها، ساکنان روستانشین محدوده حریم نیز لحاظ می شوند و روستاهای قلعه نو و اشرف آباد از جمله محل های اجرای ویژه برنامه های هفته زمین هستند.

ارسال نظرات