مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: طرح کارورزی و اشتغال یک هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد و بخش خصوصی تحت نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در سال 95 اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۸۶۶۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محسن مددی اظهار داشت: توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای وابسته به افراد آن جامعه است، لذا توسعه نیروی انسانی ماهر و کارآمد عامل رشد جامعه‌ای است.

وی با بیان اینکه توسعه منابع انسانی اغلب با برخی از مفاهیم دیگر اشتباه گرفته می‌شود، افزود: پایین بودن شاخص توسعه سرمایه انسانی، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی عواملی هستند که مفهوم توسعه انسانی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به افراد نیازمند به اشتغال در جامعه، گفت: کارجوی شهری، کارگران، متقاضیان تسهیلات بانکی و بیمه بیکاری و بیمه مشاغل، زندانیان، دانشجویان، کارجوی روستایی، اصناف، معتادین بهبودیافته، سربازان و هنرمندان نیروی نیازمند کار در جامعه هستند.

وی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفاه و عدالت اجتماعی، آماده‌سازی نیروی کار، صیانت از نیروی کار ارتقای مهارت و کمک به اقتصاد خانواده اولویت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در تدوین برنامه‌ها است.

این مسئول بر لزوم تلاش برای بهبود فضای کسب و کار و کارآفرینی اشاره و اضافه کرد: توسعه آموزش اشتغال‌زا و مشاغل خانگی، توسعه آموزش زنان (شهری، روستایی و عشایری)، حضور موثر در عرصه بین‌الملل با توجه به دیپلماسی مهارت و توسعه آموزشهای مهارتی، علمی و پژوهشی از جمله اقدامات موثر در این عرصه است.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های مهارتی بخش خدمات را یکی دیگر از روش‌های بهبود فضای کسب و کار دانست و گفت: توسعه آموزش در بخش صنعت و ارتقای بخش کشاورزی همگام با محور توسعه استان و آموزش مبتنی بر کار آفرینی و بازار کار (تولیدمحور) در برنامه کاری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی قرار دارد.

مددی آموزش گروه‌های آسیب‌پذیر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را رمز تحقق عدالت اجتماعی عنوان و ابراز کرد: توسعه، ارتقا و مدیریت منابع مالی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف است.

وی به عناوین پروژه‌های الویت‌دار آذربایجان غربی در سال 1395 اشاره و اعلام کرد: اجرای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد مشاغل خانگی برای جایگزینی معیشت روستائیان حاشیه دریاچه ارومیه و توانمندی و توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بالاخص در رشته‌های فاقد بازار کار در راس برنامهها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی از ایجاد و توسعه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بالاخص در بخش روستایی و اجرای طرح خرید خدمات در راستای حمایت از آن‌ها و تکریم کارآموزان و متقاضیان مهارت‌آموزی از طریق ارائه آموزش‌های رایگان خبر داد.

وی به بهره‌برداری عملی از تفاهم‌نامه‌های آموزشی در راستای اقتصاد مقاومتی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های آموزشی سایر ارگان‌های دولتی و خصوصی اشاره و اضافه کرد: توسعه آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای گردشگری و اکوتوریسم و صنایع‌دستی و توسعه آموزش‌های فناوری‌های پیشرفته از طریق ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های فناوری‌های نوین و یا تجهیز کارگاه‌های موجود به تناسب رشته‌های مختلف از برنامههای مهم قابل اجرا در سال 95 است.

این مسئول از اجرای طرح کارورزی و اشتغال یک هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد و بخش خصوصی تحت نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی خبر داد و گفت: ایجاد سازوکارها و بسته‌های حمایتی در آموزشگاه‌های آزاد در واگذاری زمین‌های آموزشی به قیمت‌های مصوب برای ایجاد مجتمع‌های آموزشی آزاد تحت نظر این نهاد جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده برای امسال است.

ارسال نظرات