خبرهای داغ:
مسئول بهداشت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع)؛

در هر سه دقیقه یک دیابتی از دنیا می رود

مسئول بهداشت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) گفت: افراد بالاي 30 سال بايد داراي پرونده غربالگري ديابت باشند و اين پرونده در تمامي بيمارستان ها، درمانگاه ها و مراكز بهداشت به صورت رايگان تشکیل می شود.
کد خبر: ۸۶۶۸۶۴۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مسئول بهداشت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) ضمن اشاره به اینکه سالانه 8 میلیون نفر بر اثر دیابت از بین می روند اظهار داشت: در هر سه دقیقه یک دیابتی از بین می رود.

محمد مشکین افزود: تشنگي و گرسنگي شديد ، افزايش اشتهاء، خشكي دهان، ادرار پي در پي، كاهش وزن غير عادي، خستگي و بي حالي، تاري ديد، مشكلات پوستي، كه معمولا اين نشانه ها در خانم ها نسبت به آقايان بيشتر شايع است از جمله نشانه های ابتلای افراد به دیابت است.

وی با بیان اینکه هر چند دليل اصلي ابتلا به ديابت نامعلوم است، اظهار کرد: افراد مبتلا به سيستم ايمني بدن كه به طور معمول با باكتري ها و ويروس هاي خطرناك مبارزه مي كند، اشتباها شروع به نابود كردن سلول هاي سازنده ي انسولين درون پانكراس مي كند که از این رو ژنتيك و ويروس هايي خاص ممكن است عامل اين واكنش غير عادي سيستم ايمني باشند.

مسئول بهداشت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) با اشاره به این مطلب که ديابت نوع يك مي تواند اعضاء اصلي بدن از جمله قلب،‌ رگهاي خوني سيستم اعصاب، چشم ها و كليه ها را تحت تاثير قرار دهد گفت: كنترل هميشگي قند خون و نگه داشتن آن در سطح نرمال مي تواند، بطور چشمگيري خطر ابتلاء به بسياري از بيماري ها را كاهش دهد.

وی، راه های پیشگیری از ابتلا به دیابت را ورزش كردن، كنترل تغذيه، مصرف ميوه و سبزيجات و عنوان کرد و گفت: افراد بالاي 30 سال بايد داراي پرونده غربالگري ديابت باشند و اين پرونده در تمامي بيمارستان ها، درمانگاه ها و مراكز بهداشت به صورت رايگان انجام مي شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار