خبرهای داغ:
مراسم گرامیداشت علامه شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه با سخنرانی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) همزمان با روز معلم در حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۸۶۳۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه که با حضور جمعی از فرهنگیان و سپاهیان در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام در ارتباط با مقام دانشمندان و فقها اظهار کرد: پیامبر می‌فرمایند «فَقیهٌ واحِدٌ أشَدُّ على إبلیسَ مِن ألفِ عابِدٍ» به این معنی که وجود یک فقیه برای ابلیس گران‌تر از هزار عابد است.

وی با اشاره به تقارن سه مناسبت در این هفته بیان کرد: روز کارگر، روز معلم و روز شهادت استاد مطهری(ره) سه مناسبت بزرگ است که در این هفته با یکدیگر تقارن یافته است و در این راستا رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولان راهنمایی‌هایی دارند و مردم نیز مراسم‌هایی در سراسر کشور به این مناست‌ها برگزار می‌کنند.
علم و عمل شاخصه مهم معلم و کارگر است/ شهید مطهری عالم به زمانه بود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه معلم مظهر علم و کارگر مظهر عمل است، تصریح کرد: تقارن روز معلم و روز کارگر به معنی همگرایی علم و عمل است و زمام جامعه نیز بر همین اساس است.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: رشد و پیشرفت جامعه نیز در گرو علم و عمل است به همین مناسبت این دو قشر در جامعه دارای جایگاه و اهمیت والایی هستند.
علم و عمل شاخصه مهم معلم و کارگر است/ شهید مطهری عالم به زمانه بود

وی بیان کرد: علم و عمل برای رسیدن به جامعه مطلوب اسلامی موثر است ولی در این راستا باید کیفیت و کمیت با یکدیگر جمع شوند تا نتیجه شایسته‌ای داشته باشد.

امام جمعه قم ادامه داد: اگر در حوزه تعلیم و تربیت و در عرصه کار به تولید و خودکفایی برسیم کشور ما بیمه می‌شود و دست مستکبران، زبان و قلم مهاجمان فرهنگی قطع می‌شود.

علم و عمل شاخصه مهم معلم و کارگر است/ شهید مطهری عالم به زمانه بود

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به شخصیت شهید مطهری اشاره کرد و گفت: شهید مطهری از معدود شخصیت‌هایی است که هم مرد میدان علم و هم مرد میدان عمل به شمار می‌رود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه شهید مطهری در عرصه علم به عنوان معلمی بزرگ و در عرصه عمل، تالیف، تدریس و سخنرانی و حرکت‌های مستمر داشت، عنوان کرد: شهید مطهری در راه تحقق ارزش‌های علمی و عملی و آرمان‌های اسلامی شخصیتی نمونه بود.

وی با تاکید براینکه شهید مطهری در میان علما و شهدا از ویژگی‌های خاصی برخوردار بود، گفت: این عالم بزرگوار در مسیر توضیح و تشریح موازین فکر اسلامی برای سطوح و اقشار گوناگون تاثیر گذار بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: شهید مطهری در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و ملی پاسخگوی پرسش‌های شبهه انگیزی بود که دشمنان و نا آگاهان در جامعه مطرح می‌کردند.

وی با اشاره به اعترافات دشمنان در ارتباط با تسلط شهید مطهری و قدرت پاسخگویی به شبهات گوناگون گفت: دشمنان و مخالفان اعتراف می‌کردند که شهید مطهری زمانی که می‌خواست به مبانی فکری انحرافی پاسخ دهد در وهله نخست منصفانه و مستدل مبانی را بیان می‌کرد و چنان تحلیل می‌کرد که گویا خود یکی از طرفداران نظریه است.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: یکی از سران حزب توده در این راستا نقل کرده است که شهید مطهری برای مبانی اعتقادی انحرافی که مطرح می‌شد چنان ادله‌ای ذکر می‌کرد که خودمان از آن ادله بی‌خبر بودیم و زمانی که بحث را کامل تبیین می‌کرد سپس به نقد و ایراد نظریه می‌پرداخت.

وی به شجاعت شهید مطهری اشاره کرد و گفت: این عالم گرانقدر در برابر جریان‌های فاسد و اسلام ستیز بسیار محکم و با صلابت ایستادگی و افشاگری می‌کرد و مفاسد جریان‌های فاسد را به روشنی بیان می‌کرد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه شهید مطهری عالمی زمان شناس بود، بیان کرد: یکی از بارزترین خصوصیات شهید مطهری درک صحیح و به موقع بود و می‌دانست چه مطلبی را در چه زمانی و در چه مکانی باید عنوان کند و می‌دانست که هر سنگری را باید در کجا بنا کند.

وی با اشاره به صاحب علوم بودن شهید مطهری گفت: این عالم ارزشمند در علوم گوناگون مهارت داشت و در عین حال می‌توانست در همه زمینه‌ها وارد شود و نظر بدهد.


سعیدی اضافه کرد:‌ شهید مطهری اهل منطق بود و برای ایستادگی در مقابل دشمنان از درگیری و دست به یقه شدن خودداری می‌کرد، زیرا معتقد بود برخوردهای صلبی در تبلیغ دین پاسخگو نیست و می‌توان از راه مناظره به هدف رسید.
علم و عمل شاخصه مهم معلم و کارگر است/ شهید مطهری عالم به زمانه بود

پاسداران سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و فرهنگیان استان در پایان این مراسم مزار شهید مطهری را در حرم حضرت معصومه(س) گلباران کرده و از مقام این شهید قدردانی کردند.
علم و عمل شاخصه مهم معلم و کارگر است/ شهید مطهری عالم به زمانه بود

ارسال نظرات
پر بیننده ها