سازنده مستند "معلم مثل مادر" در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
محمد علی مردانی گفت: در مستند "معلم مثل مادر" سعی کردیم به فعالیت ها و نتیجه اقدامات ارزشمند بپردازیم البته این مستند شاید گوشه ای از فعالیت های این معلم در روستایی است که حتی آب هم ندارد.
کد خبر: ۸۶۶۸۴۴۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
محمد علی مردانی مستند ساز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری بسیج، درخصوص مستندی که به مناسبت روز معلم ساخته است گفت: اسم این مستند، "معلم مثل مادر" است که به فعالیت های چهار ساله یک معلم در روستایی محروم به نام چمرکوه از منطقه کجور شهرستان نوشهر برمی گردد که به دانش آموزان این منطقه محبت و آنها را به مدرسه علاقه مند کرده است.

وی افزود: البته این معلم فعالیت های دیگری هم مانند کارهای بهداشت و درمان انجام می داده و به نوعی با فعالیت های خود بچه های آن مدرسه در زمینه شعر و شاعری رتبه های کشوری آورده و در حضور وزیر آموزش و پرورش از رئیس جمهور جایزه گرفتند.

وی در توضیح بیشتر این مستند ادامه داد: به نظرم باید به این معلم به عنوان الگو توجه بیشتری شود، لازم به ذکر است این معلم هنوز استخدام نشده و به صورت قرار دادی کار می کند.

مردانی یادآور شد: این معلم فداکار با وجود تمام سختی هایی که در این روستا وجود داشته مانند برف سنگین و حمله حیوانات وحشی، ایستادگی کرده و بچه ها را به درس علاقه مند کرده است؛ درحالیکه برای یک خانم واقعاً تحمل این شرایط سخت است.

این مستند ساز بیان داشت: نوع و شیوه تدریس او طوری است که بچه ها را به طبیعت برده و به همراه آموزش درس، اصول تربیتی و اخلاقی را نیز آموزش می دهد؛ اهالی این روستا اذعان دارند که بچه های این روستا به لحاظ آداب اجتماعی بسیار ضعیف بودند اما با وجود این معلم، پیشرفت های بسیاری کرده اند.

مردانی در خاتمه با تأکید بر لزوم الگو قراردادن این معلم از سوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این مستند سعی کردیم به فعالیت ها و نتیجه اقدامات ارزشمند بپردازیم البته این مستند شاید گوشه ای از فعالیت های این معلم در روستایی است که حتی آب هم ندارد.

به گزارش خبرگزاری بسیج این مستند ساعت 14:50 دقیقه امروز از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

ارسال نظرات